Ekonom v iPadu

Týdeník Ekonom (včetně tohoto článku) si můžete přečíst i na vašem iPadu.

APLIKACI STAHUJTE ZDE.

Padesátník Olivier de la Morinière má pod palcem vcelku slušný vozový park. Jako prezident mezinárodní společnosti Fraikin dohlíží na pronájem zhruba 60 tisíc nákladních aut, dodávek a kamionů v celkem devíti zemích. Nyní se hodlá uchytit také na českých silnicích. „Do tří let chceme v Česku pronajímat tisíc vozidel. Plánujeme oslovit jak velké společnosti, tak místní podnikatele,“ řekl týdeníku Ekonom Francouz pocházející ze šlechtického rodu de la Morinière, jehož kořeny sahají až do 14. století.

Společnost Fraikin patří mezi evropské lídry v pronájmu užitkových vozidel a má ambice stát se důležitým hráčem i na českém trhu. Ten se v současnosti teprve vzpamatovává z následků krize. Podle údajů České leasingové a finanční asociace se na něm loni pronajaly jen necelé čtyři tisíce nákladních a užitkových vozidel – ještě v roce 2008 šlo o trojnásobek.

Šéf Fraikinu však tvrdí, že právě nyní přichází vhodná příležitost pro rozjezd. „Přes zpomalení, které jsme viděli v poslední době, jsme přesvědčeni, že Česko nabízí velice slibný potenciál. Země se rychle mění, má vybudovanou silnou infrastrukturu a průmyslovou tradici,“ tvrdí de la Morinière.

Fixní ceny na roky dopředu

Podnikatelům chce nabízet komplexní služby operativního leasingu – tedy všechno od nákupu vybraného vozidla přes úpravy, servis a pojištění, až po možnost zapůjčení náhradního stroje v případě poruchy. „Naše služby jsou nasmlouvané za fixní cenu na několik let dopředu, takže zákazníci si mohou být jisti, že jim nepřibudou žádné nečekané výdaje,“ dodává.

Ceny služeb Fraikinu závisejí na konkrétních požadavcích i vytíženosti vozidla. Například pronájem dodávky typu Fordu Transit, jež běžně stojí do půl milionu korun, vyjde na částku od 16 do 23 tisíc měsíčně.


Více se dočtete v novém vydání týdeníku Ekonom, který vyšel ve čtvrtek 14. června, nebo pod odkazem níže:

banner 2

Související