V Česku žije přes 16 tisíc dolarových milionářů. Uvádí to poslední zpráva firem Capgemini a Merrill Lynch Global Wealth Management z loňského podzimu. Od roku 2010 stoupl jejich počet o víc než 29 procent. Lidí s majetkem přes milion dolarů je dnes u nás víc než třeba ve čtyřikrát větším Polsku.

J&T Banka ve své Wealth Report zkoumá obchodní chování, životní styl a postoje na vzorku celkem 120 Čechů a 55 Slováků s majetkem nad milion dolarů. Jde ale o jediný zdroj mapující tuto sociální vrstvu a ukazuje zajímavé trendy.

Úspěšní byznysmeni jsou podle průzkumu spíš konzervativní. V průměru činí u Čechů rizikové investice 30 procent jejich investičního portfolia, u Slováků 27 procent.

Za rizikovou investici označovali respondenti především akcie, dluhopisy a směnky.

Zajímavé je hodnocení realit jako investiční příležitosti. Přes 40 procent respondentů z obou států považuje nemovitosti za bezpečnou investici.

Co se týče značek, za symbol úspěchu mezi auty považují Porsche a BMW, mezi aerolinkami uváděli Emirates či Lufthansu.

Co se týče českých značek, mezi nejoblíbenější se prodrala Kofola. Před ní jsou jen Škoda, Pilsner Urquell a Budvar.

Jak se chová průměrný český dolarový milionář? Jaké investice preferuje, jaké značky má v oblibě? Používá sociální sítě? Dočtete se v pátečním vydání Hospodářských novin.

ctete patek

Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru