"Šlo mi jen o hrůzu a strach," prohlásil stvořitel Vetřelce Ridley Scott o svém nejslavnějším filmovém projektu.

Bylo mu dvaačtyřicet a lze snadno uvěřit, že si tehdy opravdu jen chtěl hrát s pocity a nadreálnem, že velmi lehce unikal do světa fantazie a stejně snadno se z něj vracel do reality. Měl na to správný věk a při výdělcích filmu, které přesáhly 100 milionů dolarů, dost peněz na kontě, aby mohl bez újmy na zdraví oba své světy smíchat.

Je mnoho důvodů, proč se z muže, vyrůstajícího za druhé světové války a v rodině, jejímž chlebodárcem byla britská armáda, nestal po úspěchu Vetřelce celoživotní šiřitel filmové hrůzy. A jeho nový snímek Prometheus přidává další z těchto důvodů. Je to opět věk. Ve čtyřiasedmdesáti už Scottovi nestačí jen vyvolat pocit prvotního strachu.

Režisér, v jehož kariéře jsou kasaštyky i propadáky, nás další výpravou do světa sci-fi upozorňuje, abychom se obávali hlavně toho, čím jsme se jako lidé v tisíciletém vývoji stali.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se