Petr Pečenka (46)

Vzdělání:
Vystudoval pedagogiku.

Kariéra:
Ve Škodě se zabýval prodejem. Do loňského roku působil jako vedoucí zákaznického centra automobilky v Mladé Boleslavi.
V květnu 2011 se stal ředitelem prodejní organizace Škoda Auto Region 1 Česká republika, jež má přes sto pracovníků.

Soukromí:
Ženatý, tři děti, ve volném čase se věnuje sportu.

Aby si Škoda Auto udržela pozici na tuzemském trhu, musí každý den prodat zhruba 150 vozů. O to se stará Petr Pečenka, ředitel nově vzniklé obchodní organizace společnosti Škoda Auto.

 

Z prodejního oddělení mladoboleslavské automobilky vzniká nový subjekt s obdobným postavením, jako mají importéři ostatních značek. Proč k tomu dochází?

Budujeme obchodní organizaci pro Českou republiku, nadále však působíme v zemi, kde se škodovky vyrábějí. Spíše než k čistokrevným importérům bych tedy přirovnal naše nové postavení k obchodní organizaci, jakou má Volkswagen v Německu. Naší ambicí je získat odpovědnost za výsledky v České republice a také zvýšenou samostatnost v rozhodování.

Oficiálně jsme zatím Region 1 ČR, do budoucna se pravděpodobně budeme prezentovat jako Škoda Auto Česká republika. Právní formu nechci předjímat, letos ještě zůstaneme organizační složkou společnosti Škoda Auto. Budeme však mít podstatně silnější kompetence a vyšší zodpovědnost než dosud. V plánu je i přestěhování z Mladé Boleslavi do Prahy.

Kdy začnete brát objednávky na Rapid?

Veřejnosti tento model představíme na zářijovém autosalonu v Paříži. Ihned po něm by se první vozy měly objevit u našich prodejců.

Pokud se podíváme na jednotlivé modely, nejúspěšnějších vozů Octavia bylo letos v Česku registrováno asi 8500 a fabií více než 5000, ale vozů Citigo jen 583. Nemůže být příčinou i to, že se na Citigo musí hodně dlouho čekat?

Počty jsou ovlivněny velikostí segmentů, přičemž minivozy tu dosud hrály jen okrajovou roli. Citigo jsme uvedli na trh v listopadu loňského roku. Vstoupili jsme do nové třídy. Koupě automobilu přitom není spontánní záležitostí, je to věc, kterou si zákazník nějakou dobu rozmýšlí. Letos jsme nabídli i pětidveřovou verzi a pro zatraktivnění nabídky přineseme v druhé polovině roku pohon na CNG a robotizovanou automatickou převodovku. Očekávám proto, že i v segmentu minivozů dosáhneme třetinového tržního podílu. Model Citigo nyní uvádíme na všechny evropské trhy; současné dodací lhůty činí asi dva měsíce.

Proč je cenový rozdíl mezi vozy Citigo a Fabia tak malý, když se velikostí zavazadlového prostoru či počtem míst pro cestující liší dost podstatně?

Vozy Citigo prodáváme od 179 900 korun, nejlevnější Fabia v akční nabídce Champion nyní stojí 200 900. Rozdíl více než 20 tisíc korun považujeme za optimální. Zákazníci v tomto segmentu jsou skutečně velmi citliví na cenu, každá tisícovka hraje roli. Myslím si ovšem, že v obou případech jde o velmi kvalitní vozy, které přinášejí odpovídající hodnotu.

Zbývá vám ještě 10 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se