„Průzkum ukázal, že lidé se slevovými nabídkami nechají ovlivnit více než kdy dříve, a to jak při výběru produktů, tak při výběru obchodu, kde zboží nakoupí. 61 % lidí uvedlo, že se někdy podle akčního letáku rozhodnou o tom, kam půjdou nakoupit. Letáky se tedy ukazují jako silný reklamní nástroj, který je schopen změnit zvyklosti lidí, zákazníkům přinést úsporu a obchodníkům zvýšit zisky,“ uvedl Petr Sikora, ředitel společnosti Česká distribuční.

Oproti zažité představě o velkých víkendových nákupech téměř třetina dotázaných (32 %) uvedla jako den pro pravidelný větší nákup čtvrtek nebo pátek. Na sobotu pak podle výpovědí připadlo 9 % nákupů.

Za svůj pravidelný větší nákup 35 % dotázaných utratí do 500 Kč. Ještě výraznější zastoupení má tato cenová kategorie u věkové skupiny nad 50 let, kde ji zastupuje 40 % odpovědí. Celkem 61 % lidí starších 50 let pak utratí do 800 Kč. Nejdražší nákupy dělají lidé mezi 30 a 50 lety, typicky rodiny s dětmi. Jejich pravidelné větší nákupy stojí z 27 % více než 1600 Kč. Za více než 1200 Kč pak v této skupině nakoupí celkem 43 % lidí.

Výzkum potvrdil předpoklad, že lidé se při výběru produktů do velké míry řídí slevovými letáky. Z průzkumu vyplývá, že celkem 85 % dotázaných zboží někdy vybírá na základě akčních letáků. Podle doručených nabídek si však lidé také často vybírají obchod, kam pro nákup půjdou. Na otázku, zda si podle nabídky v letáku vybírají obchod, kde nákup podniknou, odpovědělo kladně 61 % dotázaných. Nejvyšší procento kladných odpovědí (77 %) uvedli lidé ve věkové skupině 18 až 29 let.

Průzkum provedla společnost Česká distribuční, která je největším distributorem reklamních letáků v ČR. Na otázky odpovídalo 1300 respondentů ve všech krajích České republiky.

managerweb