Problém nástupnictví se po dvaceti letech podnikání týká stále více českých firem. Jen 40 procent z nich má přitom plán, jak předání vedení realizovat.

„U nás zatím není taková tradice jako v západní Evropě. Nepřekvapilo by mě proto, kdyby to číslo bylo ještě nižší,“ uvádí David Borkovec z PwC, která průzkum prováděla.

Nejobvyklejší možností je přitom předání v rámci rodiny zakladatele. Příkladem toho může být společnost Ryor.

„Moje dcera projde všechna stěžejní oddělení a za pět let bych jí chtěla vedení předat,“ říká její majitelka a ředitelka Eva Štěpánková. Sama se chce věnovat vývoji nových produktů, ale do vedení dceři Janě přímo zasahovat nebude. I když má plán, připouští, že smířit se s odchodem z firmy za několik let je pro vlastníka velmi těžké.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru