Recept na úspěch? Zlatá střední cesta. Právě tou se před lety rozhodla vydat londýnská oděvní firma. Svět byznysu zaplavuje košilemi a obleky, které nejsou tak levné jako ty z nabídky řetězců typu Marks & Spencer či Zara, ani tak luxusní jako třeba ty se značkou Armani. Oděvy T.M.Lewin se vyrábějí z materiálů, jako je egyptská bavlna či vlna Merino. Košili lze přitom koupit už za tisícikorunu. Díky čemu se firmě daří kombinovat kvalitní materiály a nízké ceny?

"Důvodem jsou jednak velké objemy prodeje, ale i fakt, že se košile vyrábějí v Číně. "Na celý proces přitom dohlíží britský kontrolní tým," ubezpečuje generální ředitel firmy, třiapadesátiletý Brit Geoffrey Quinn. To, že se firmě daří, je do značné míry zásluha britských zákazníků. Quinn je svojí obchodní strategií naučil, že pokud nechtějí dlouho přemýšlet o tom, co si obléknou do kanceláře či na obchodní schůzku, stačí navštívit jednu z jeho prodejen.

Unikát v Praze

Příležitostí jim dává dost. Na ostrovech má T.M.Lewin celkem 100 značkových obchodů. Firma se ale rozhodla oblékat i zbytek světa - a tak se dnes její oblečení prodává i v Austrálii, Singapuru či v Malajsii.

Jediným místem v kontinentální Evropě, kde se dají koupit košile T.M.Lewin, je Praha. Společnost se rozhodla dobýt evropský trh teprve nedávno - a naše hlavní město jí má posloužit jako "odrazový můstek".

Proč zrovna ona? "Praha je menší rybník než třeba Paříž nebo Berlín, a to z nás dělá větší rybu. Pokud jde o byznys oblečení, trh se tady teprve rozvíjí, nabídka není příliš široká, a to pro nás znamená vynikající příležitost. A navíc - všechno, co uděláme v Praze, nás lépe připraví na to, abychom uspěli v dalších evropských metropolích. V Asii jsme mimochodem postupovali stejně. Tam jsme podle stejného klíče vsadili na Singapur," přibližuje plán expanze Quinn.

To, že český trh má co dohánět, si před pár lety uvědomil i Pavel Čmelík. Právě jemu se pak podařilo získat licenci a otevřít první značkový obchod T.M.Lewin v Evropě. "Byznysmen profesionál by měl mít ve svém šatníku minimálně 20 košil. Čech jich ale má v průměru jen asi šest až osm. A řekl bych, že z velké části je to i tím, že v Česku je problém koupit kvalitní byznys oblečení za rozumnou cenu," přibližuje, proč se rozhodl přivést britské košile do Čech.


Více se dočtete, včetně tipů, kam v Česku zajít pro kvalitní košile, v novém vydání týdeníku Ekonom, který vyšel ve čtvrtek 10. května, nebo pod odkazem níže:

banner 2

Související