David Roman (56)

Vzdělání:
Vystudoval architekturu na Technologické univerzitě v australském Queenslandu. Titul MBA získal na obchodní škole INSEAD v Paříži.

Kariéra:
Před příchodem do firmy Lenovo působil jako viceprezident pro marketing a reklamu ve firmách Hewlett-Packard, NVIDIA a Apple.

Ostatní:
Americký magazín Advertising Age ho zařadil do žebříčku 50 nejlepších marketérů.

Loňský rok byl ve znamení masivního boomu tabletů. Co bude dominovat letos?

Letos vidíme dvě zásadní změny - jedna jsou ultrabooky, které přinášejí poměrně radikální změnu ve srovnání s notebooky. Jsou nejen menší, ale mají delší výdrž baterie a přístroj může být neustále zapnutý.

Druhá očekávaná novinka jsou Windows 8. Vypadají jako velmi zajímavý produkt především díky tomu, že překlenují propast mezi klasickým ovládáním přes klávesnici a myš a dotykovým ovládáním. To otevírá možnost pro nové přístroje - na veletrhu CES v americkém Las Vegas jsme například v lednu představili hybridní přístroj Yoga (lze ho použít jako notebook, nebo monitor překlopit a pracovat s ním jako s tabletem - pozn. red.).

Co vyhraje evoluční boj mezi notebooky, tablety, ultrabooky, netbooky?

Dnes si hodně lidí myslí, že notebooky zmizí a nahradí je tablety. Dříve se podobné naděje vkládaly do netbooků. Před dvěma lety se PC prohlašovaly za mrtvé, dnes je kategorie all-in-one nejrychleji rostoucí v počítačovém světě.

Já tvrdím, že PC nezemřelo, jen se mění v něco jiného. Ve firmě používáme označení PC+. Stolní počítač se vyvíjí za běžně známé hranice - objevuje se více různých operačních systémů, služeb spojených s cloudem (využívání softwaru přes internet), ale i typů přístrojů od tabletů, přes smartphony až po "chytré televize". Nyní nejsme v situaci, abychom ukázali na jeden produkt, který bude dominovat. Nesoustředíme se proto pouze na jeden typ, investujeme do vývoje všech.

Jaká je současná pozice firmy Lenovo mezi výrobci počítačů?

Jsme druhá největší společnost na světě. V posledním čtvrtletí jsme podle dat výzkumné společnosti IDC měli 14procentní podíl na trhu. První Hewlett-Packard (HP) měl 16 procent. Když jsem před dvěma lety přišel do společnosti, byli jsme na 8,8 procenta, takže vykazujeme dramatický růst.

Zbývá vám ještě 40 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se