Syrovátko je spolumajitelem skupiny S group holding, která mimo jiné vlastní liberecký Syner.
"Slovenský mýtný systém je technicky úspěšný projekt s jasným byznys modelem. Je to z mého pohledu stabilní investice s rozvojovým potenciálem do budoucnosti," uvedl Syrovátko. Firma SkyToll loni na mýtném vybrala 3,9 miliardy Kč.
Transakci musí ještě schválit slovenský antimonopolní úřad. Syrovátko koupi financuje kombinací vlastních prostředků a úvěrem z konsorcia bank v čele s PPF bankou. Od koho Syrovátko podíl v Ibertaxu koupil, Mencer nesdělil.
Spor s Kapschem
SkyToll provozuje slovenský mýtný systém od ledna 2010. Vedle většinového majitele Ibertax má ve firmě desetiprocentní podíl SanToll. Vlastníkem společnosti SanToll je francouzská firma Sanef.
V roce 1991 spoluzaložil firmu SYNER, která se později stala největší stavení firmou v Libereckém kraji a jednou z největších v Česku. Je prezidentem hokejového klubu Bílí tygři Liberec.
V roce 2008 Obvodní soud pro Prahu 4 zprostil Petra Syrovátka a druhého spolumajitele S group holding Jiřího Urbana obžaloby z uplácení. Syrovátko s Urbanem si podle obžaloby zajistili vítězství v soutěži na stavbu pavilonu nemocnice v Liberci třistatisícovým úplatkem. Podle detektivů jej dali společnosti Tender Group Plus, která tendr zajišťovala.
Výběr mýtného je předražený, tvrdí NKÚ. Kapsch se ohrazuje: Kontrola je chybná - čtěte ZDE
NKÚ: Provoz mýtného systému je dražší než v Německu i Rakousku - čtěte ZDE
Syrovátko je český podnikatel, který před více než 20 roky založil stavební firmu Syner. V roce 2007 z podniku vznikl S group holding. Firma realizuje dopravní, bytové, průmyslové a administrativní projekty. Zaměřuje se také na ekologické a vodohospodářské stavby.
SkyToll se snažil proniknout na český trh a před dvěma roky se dostal do sporu s firmou Kapsch kvůli rozšíření mýtného systému v České republice. Rakouský Kapsch vybudoval a spravuje mýtný systém v ČR. SkyToll však tvrdil, že má pro mýtný systém lepší a levnější technologii.
Na Slovensku je dohromady zpoplatněno asi 2400 kilometrů silniční sítě, z toho hlavní část tvoří silnice I. třídy. Na rozdíl od Česka slovenský systém nepoužívá mýtné brány, ale satelitní technologii.