"Budeme chtít, aby podali rozklad antimonopolnímu úřadu. Podle nás jsou v tendru dráhy znevýhodněné,“ říká šéf Odborového sdružení železničářů Jaroslav Pejša. Kritizuje například, že si ministerstvo objednává nízkopodlažní spoje, když většina zastávek bezbariérový přístup neumožňuje.

Odboráři předpokládají, že bude potřeba nádraží upravit a na dopravu nezbudou peníze, České dráhy si navíc budou muset pořídit nové nízkopodlažní vozy a brzy vyčerpají své finanční možnosti. Většinu rychlíkových tratí tak podle nich získají dopravci, za kterými stojí velký kapitál - tedy například Veolia Transport či Leo Express Leoše Novotného. Pejša také pochybuje o názoru, že nové vlaky na železnici přitáhnou nové cestující.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru