Pod značkou VW se dalo tehdy v Evropě koupit pět modelů vozů. Dnes jich je patnáct. Škoda měla jediný model, dnes jich má sedm. Všechny značky koncernu nabízejí po celém světě v různých karosářských variantách dokonce 220 modelů. Volkswagen, Das Auto, začíná dobývat svět a možná se již letos stane světovou jedničkou v prodejích. Podle tržeb a zisku je jí už dnes.
Klesaly jim prodeje i zisk, a tak akcionáře uklidňovali ambiciózní strategií. Před dvěma lety přišel šéf koncernu Volkswagen Martin Winterkorn s plánem stát se v roce 2018 světovou automobilovou jedničkou. U řady odborníků to vzbudilo pochybnosti. Ford sice už tehdy své dřívější pozice vyklidil, koncern General Motors prošel bankrotem, ale Toyota měla stále výrazný náskok. Jenže události daly za pravdu Winterkornovi - jen co odprezentoval svůj růstový plán, začal koncern opravdu růst. Prodeje, tržby i zisky rostou nebývalým tempem a zdá se, že již nyní jsou Winterkornovy ambice na dosah ruky.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru