Po letech, kdy se operátoři snažili přesvědčit zákazníky, aby se jim namísto kupování kreditu uvázali smlouvou, se situace obrací. Předplacené karty se dočkaly razantního snížení cen a objevují se i nové způsoby dobíjení, díky kterým má být jejich používání stejně pohodlné jako u tarifu.

Operátoři tak chtějí v době klesajících výnosů z volání oslovit především mladší skupiny a seniory. Podíl předplacených karet u nás sice stále dosahuje téměř poloviny všech mobilních čísel, v rámci Evropy jsme ale pod průměrem.

Posun v přístupu sami operátoři opatrně přiznávají. "Strategie se určitě změnila a zákazníci s předplacenými kartami jsou zase v centru pozornosti," potvrzuje Martina Kemrová z T-Mobilu.

Neobvykle na české poměry začali na konci minulého roku operátoři bojovat o zákazníky nižší cenou. První snížila ceny za volání a SMS u předplacených karet Telefónica, a to téměř o polovinu. Následoval ji Vodafone i T-Mobile. Pokud si zákazník měsíčně dobil alespoň 300 korun, minuta volání ho stojí 3,50 Kč a SMS 1,50 Kč. To je dokonce méně než u řady tarifů. Čtěte více v Hospodářských novinách

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru