Pařížský Disneyland 12. dubna slaví 20 let od svého otevření. Zatímco Mickey Mouse s Minnie mají velkou radost, když se v rámci oslav mohou vyfotit s hvězdami jako jsou bývalý fotbalový hráč Zinedine Zidane nebo herečka Salma Hayek, Walt Disney by už tak nadšený rozhodně nebyl.

Park určený zejména pro děti totiž nevydělává. Jen za loňský rok vykázal ztrátu 55,6 milionu eur (v přepočtu zhruba 1,48 miliardy korun). Za celou dobu působení Disneylandu ve Francii se jeho ztráta vyšplhala až na 1,9 miliardy eur.

Podle současného ředitele francouzského Disneylandu Philippa Gase je bude společnost splácet příštích 12 let.  Naštěstí za ním stojí celá skupina, která je výdělečná.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru