Čas od času se stane, že název nějakého produktu nebo firmy zlidoví natolik, že začne označovat všechny podobné výrobky. Potkalo to třeba společnosti Xerox, jejíž jméno leckdo používá pro jakoukoliv kopírku.

V Česku je asi nejznámějším představitelem zobecněné značky slovo lux, označující vysavač. Lux byla původně švédská firma prodávající elektronické vysavače, později se sloučila s jinou firmou v dnes známější Electrolux.

Podobný osud by mohl potkat i nejprodávanější tablet iPad od společnosti Apple, píše agentura AP. Na první pohled by se mohlo zdát, že firmy by si přály, aby se jejich jméno zapsalo do historie. Kupodivu jde o noční můru pracovníků z marketingových oddělení.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Když společnost Apple představila první tablet pod názvem iPad, leckdo se takovému pojmenování smál. Pad totiž v angličtině znamená dámská vložka. Dnes už se nikdo nesměje a iPad se dostává do slovníků. Termín v USA tak zlidověl, že se používá pro tablety všech značek. Pro Apple to může být ale zničující.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.