Počet minipivovarů se v Česku blíží sto třiceti, z toho téměř šestina se jich nachází na území Prahy. Ty nejčastěji fungují přímo jako součást restaurací. Pro ně totiž vlastní továrny na výrobu piva představují ideální příležitost, jak se odlišit od ostatních.

"Pokud si majitel pořídí do restaurace pivovar, nejčastějším motivem je podnik zviditelnit, vyřadit ho ze šedi běžných hospod. Dále je to i snaha ukázat, že v pivovárku se vaří i jiné pivo, než je běžně k dostání na trhu. Majitel poté logicky vydělává nejen na pivu, ale i celkově na zvýšené návštěvnosti," říká Karel Dvořák z firmy Destila, která minipivovary vyrábí.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se