V Americe si občas Krtka pletou s Pinguinem. V Číně, kam se v červnu vydají zástupci několika firem vlastnících práva na tuto postavičku, ale o úspěchu na miliardovém trhu nepochybují. Krteček je tam totiž známý už 30 let – v knihkupectvích běžně najdete příběhy přeložené do čínštiny, figurka se pravidelně objevuje v dětských televizních pořadech.

"První příběh, který Zdeněk Miler tvořil, byl o nějakých strojích. Chybělo mu tam cokoliv živého, tak si zjišťoval, které zvířátko by mohl použít. Přišel na to, že 40 až 50 postaviček už má Disney. Jedinou, kterou neměl, byl krtek. Tak se toho chytil a vymyslel postavičku, která je dnes známá v především v Česku, své fanoušky má ale už i v daleké Dubaji, Bahrajnu a Číně.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru