V Česku je dnes zhruba 15 tisíc provozoven rychlého občerstvení. První z "Mekáčů" otevíral Karel Suk už v roce 1992, a to ve Vodičkově ulici.  Ve stejném roce se v Praze objevily ještě další dvě pobočky. "V den otevření prvního McDonaldu v Česku přišlo snad tisíc lidí," vzpomíná její tehdejší šéf.

Za dvacet let pak prošlo postupně přibývajícími provozovnami téměř 690 milionů lidí, z toho jen loni bezmála 62 milionů. Ti v Česku loni utratili skoro čtyři miliardy korun. V porovnání se zbytkem světa je to jen zlomek.

Karel Suk ale byl i prvním Čechem který u nás otevřel franšízovou pobočku McDonald's. Jak náročné to tehdy bylo? A co se v uplynulých letech v tomto způsobu podnikání změnilo? Zeptejte se přímo Karla Suka, dole v tomto článku.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru