Češi nejraději kupují bílá nebo šedá auta. Tyto dvě barvy tvořily v lednu a v únoru dvě pětiny prodeje nových osobních vozů v Česku. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Za první dva měsíce se prodalo 20,2 procenta aut v bílé barvě a 19,2 procenta vozů v šedé. Následuje červená s podílem 14,9 procenta a černá s 12,4 procenta. Preference zákazníků se přitom proti loňské první polovině roku mírně změnily. Loni lidé kupovali nejvíce šedá a červená auta a bílá barva skončila třetí.

U nejprodávanější značky Škoda vede v oblibě zákazníků s převahou šedá, následovaná červenou a bílou. Prémiová značka Audi prodává nejvíc vozů v černé, zákazníci BMW a Mercedesu naopak dávají mírně přednost bílé barvě.

Za leden a únor se v Česku prodalo 26 465 vozů, což je o osm procent více než ve stejném období loni.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru