Češi nejraději kupují bílá nebo šedá auta. Tyto dvě barvy tvořily v lednu a v únoru dvě pětiny prodeje nových osobních vozů v Česku. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Za první dva měsíce se prodalo 20,2 procenta aut v bílé barvě a 19,2 procenta vozů v šedé. Následuje červená s podílem 14,9 procenta a černá s 12,4 procenta. Preference zákazníků se přitom proti loňské první polovině roku mírně změnily. Loni lidé kupovali nejvíce šedá a červená auta a bílá barva skončila třetí.

U nejprodávanější značky Škoda vede v oblibě zákazníků s převahou šedá, následovaná červenou a bílou. Prémiová značka Audi prodává nejvíc vozů v černé, zákazníci BMW a Mercedesu naopak dávají mírně přednost bílé barvě.

Za leden a únor se v Česku prodalo 26 465 vozů, což je o osm procent více než ve stejném období loni.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru