Zatím se zdá, že čínské automobilky nestačí vyrábět ani pro domácí trh. Naplánovaly si ale tak rychlý růst, že na to ani domácí poptávka nestačí. A místo toho, aby ze své země vytlačily zahraniční výrobce, svůj podíl na vlastním trhu dokonce naopak ztrácí.

Koncem loňského roku se proto objevil plán, jak tento vývoj zvrátit - největší výrobci založí další automobilové značky s masivní státní podporou a pokusí se zvýšit podíl na domácím trhu. A také změnit Čínu ve velkého exportéra aut

 

Další krok přišel v únoru, kdy čínská vláda rozhodla, že se úředníci již nebudou vozit v autech zahraničních značek.

Infobox

Čínské automobilky se snaží prorazit ve světě, ale boj je čeká i na domácím trhu

1. snaha o EvropuLatin. AmerikaEvropa na 2. pokus
Zahraniční výukaKopírování nutnéČína nakupuje
Intervence vlády
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru