Anthony Schofield, generální ředitel společnosti Jan Becher - Karlovarská Becherovka, zůstává v Česku o dva roky déle než jeho předchůdci. Na podzim tomu byly tři roky, kdy nastoupil do čela firmy. A to je běžná délka klasické manažerské smlouvy, kterou majitel karlovarské likérky - francouzský koncern Pernod Ricard - poskytuje. Ovšem to neplatí pro dvaapadesátiletého Skota.

Po úspěších, kterých s Becherovkou docílil, jako například výstavba nové výrobní linky v Karlových Varech za 100 milionů korun, uvedení nového výrobku Becherovka Lemond a hlavně prosazení firmy na trzích zemí bývalého Sovětského svazu a USA, zůstane v čele firmy pět let.

České střídání?

Poté je šance, že ho na nejvyšším postu vystřídá Čech. "Je to možné. Třeba náš bývalý marketingový ředitel Vlastimil Špelda působil v rámci firmy v Anglii a teď je v Paříži. Také náš obchodní ředitel Erik Čížek právě absolvuje interní manažerský kurs v Singapuru. Společnost do našich lidí hodně investuje a dovedu si představit, že jeden z nich by v budoucnu mohl vést Becherovku v Česku. Je to součástí našeho přístupu," tvrdí Schofield v pražském sídle Becherovky.

Ani ekonomická recese šéfa karlovarské firmy, která na českém a slovenském trhu distribuuje i další nápoje z portfolia koncernu Pernod Ricard, netrápí. Jde totiž o takzvané prémiové značky, tedy nápoje vyšší kvality i ceny, jako třeba Ballantine's, Jameson, Martell, Malibu a podobně, které podle jeho slov firmě zajišťují bezpečí i v dobách ekonomických turbulencí. "V krizi lidé přecházejí od značek ve střední cenové kategorie k těm nejlevnějším. Ovšem to se netýká spotřebitelů prémiového segmentu, který naopak poslední tři roky roste," tvrdí.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru