Anthony Schofield, generální ředitel společnosti Jan Becher - Karlovarská Becherovka, zůstává v Česku o dva roky déle než jeho předchůdci. Na podzim tomu byly tři roky, kdy nastoupil do čela firmy. A to je běžná délka klasické manažerské smlouvy, kterou majitel karlovarské likérky - francouzský koncern Pernod Ricard - poskytuje. Ovšem to neplatí pro dvaapadesátiletého Skota.

Po úspěších, kterých s Becherovkou docílil, jako například výstavba nové výrobní linky v Karlových Varech za 100 milionů korun, uvedení nového výrobku Becherovka Lemond a hlavně prosazení firmy na trzích zemí bývalého Sovětského svazu a USA, zůstane v čele firmy pět let.

České střídání?

Poté je šance, že ho na nejvyšším postu vystřídá Čech. "Je to možné. Třeba náš bývalý marketingový ředitel Vlastimil Špelda působil v rámci firmy v Anglii a teď je v Paříži. Také náš obchodní ředitel Erik Čížek právě absolvuje interní manažerský kurs v Singapuru. Společnost do našich lidí hodně investuje a dovedu si představit, že jeden z nich by v budoucnu mohl vést Becherovku v Česku. Je to součástí našeho přístupu," tvrdí Schofield v pražském sídle Becherovky.

Ani ekonomická recese šéfa karlovarské firmy, která na českém a slovenském trhu distribuuje i další nápoje z portfolia koncernu Pernod Ricard, netrápí. Jde totiž o takzvané prémiové značky, tedy nápoje vyšší kvality i ceny, jako třeba Ballantine's, Jameson, Martell, Malibu a podobně, které podle jeho slov firmě zajišťují bezpečí i v dobách ekonomických turbulencí. "V krizi lidé přecházejí od značek ve střední cenové kategorie k těm nejlevnějším. Ovšem to se netýká spotřebitelů prémiového segmentu, který naopak poslední tři roky roste," tvrdí.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru