Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vypsala tendr na modernizaci trati z Rokycan do Plzně. Odhadovaná hodnota zakázky, kterou již na počátku února schválila vláda, přesahuje 7,53 miliardy korun bez daně z přidané hodnoty (DPH).

Firmy se o zakázku mohou ucházet do 23. května, obálky s jejich nabídkami budou otevřeny následující den. Vyplývá to z informací zveřejněných na portálu veřejných zakázek.

"Očekáváme velký zájem, my tomu říkáme investiční akce desetiletí na železnici," řekl mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Takto velkou zakázku podle něj jeho organizace ještě nevypisovala. V zadávacích podmínek je mimo jiné to, že jsou firmy schopné zakázku technologicky zvládnout, část stavby musí vítěz tendru provádět pouze vlastními kapacitami, tak aby například nedocházelo k přeprodávání zakázek subdodavatelům.

Jen pro firmy s miliardovými obraty

Zadavatel kromě toho také požaduje, aby měl uchazeč o stavbu celkový obrat za poslední tři uzavřená účetní období minimálně osm miliard korun a obrat za stavební práce na železnici bez subdodávek aby za stejnou dobu dosahoval minimálně tři miliardy korun.

Objem dopravních staveb provedených dodavatelem v posledních pěti letech musí dosahovat minimálně šesti miliard korun. Od banky pak musí mít příslib úvěru ve výši minimálně 800 milionů korun.

Zahájení stavby ještě letos

Stavba by podle Hally měla započít ještě letos, podle portálu veřejných zakázek je doba prací odhadovaná na 38 měsíců. Trať určená k modernizaci měří zhruba 21,2 kilometru.

Úprava zahrnuje mimo jiné dvě přeložky dílčích úseků tratě, železniční stanici Ejpovice a Chrást u Plzně, včetně zastávky Klabava a Plzeň Doubravka. Úsek Rokycany - Plzeň je součástí III. železničního koridoru z Prahy přes Plzeň do Chebu.

Po zahájení modernizace tratě Rokycany - Plzeň už zbude poslední velká etapa z Prahy do Berouna. Evropská unie by se na financování zakázky mohla podílet až 77 procenty.

Stavba je mimo jiné součástí transevropské železniční sítě v ose Praha - Norimberk. V souvislosti s tím se bavorské a české ministerstvo dopravy chystají podepsat memorandum o rozvoji vzájemné železniční dopravy. Češi a Bavoři nyní usilují hlavně o vybudování železničního koridoru, který spojí Prahu s Mnichovem a má výrazně urychlit vlakovou přepravu mezi oběma metropolemi.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru