Ministerstvo dopravy připravuje smlouvu, v níž se všichni tuzemští železniční dopravci zavazují, že si budou vzájemně uznávat jízdné. Dohoda je před podpisem, uvedly úterní Lidové noviny (LN).

Vzájemné uznávání jízdného bude v první fázi platit jen pro firmy, které uspějí v tendru na některou z tratí, druhá fáze by měla vyřešit jízdné na trati z Prahy do Ostravy. Jízdné bude přepočítávat speciální účetní centrum, hlavním klíčem k dělení zisku se stane počet ujetých kilometrů.

"Dohoda zatím podepsaná není, ale všichni dopravci se shodli a neměli s tím problém," řekl listu mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.

"Nyní připravujeme výběrové řízení na obsluhu trati z Prahy do Děčína. Když v něm zvítězí například RegioJet, bude muset uznávat jízdenky Českých drah a naopak," vysvětlil Novák.

Dopravce se k tomu zaváže už při přihlášení do tendru. Cestující na této trati si tedy koupí lístek bez ohledu na to, kterého dopravce si zvolí. Zástupci ČD i RegioJetu, které LN oslovily, s dohodou souhlasí.

Od prosince mají jezdit také vlaky Leo Express, který podle informací IHNED s ministerstvem dopravy v současné době také jedná.

Druhá fáze dohody by měla vyřešit jízdné na trati z Prahy do Ostravy, uvádí list. Jak RegioJet, tak České dráhy tu jezdí na své komerční riziko a nejsou pod žádnou smlouvou se státem.

"Naše vize je taková, že by se v budoucnu ke smlouvě přidaly i firmy, které jezdí na riziko beze smlouvy. Byly by samy proti sobě, kdyby tak neučinily," řekl Novák.

Zisk z jízdného by se měl dělit podle počtu ujetých kilometrů. Jízdné by se mělo stanovit podle tarifu T10, který užívají České dráhy.