Tržby v maloobchodě včetně motoristického odvětví loni v Česku meziročně vzrostly o 1,9 procenta. Na celkový vývoj měly především vliv vyšší tržby v motoristickém segmentu. Loni v prosinci byly tržby v maloobchodě včetně prodeje a oprav motorových vozidel bez očištění vyšší o 1,6 procenta. Proti listopadu se tržby očištěné o sezonní vlivy a pracovní dny zvýšily reálně o půl procenta. Uvedl to dnes Český statistický úřad.

Pro analytiky byla statistika příjemným překvapením, když spíše očekávali stagnaci. "Tahounem byl opět motoristický segment, ale ve srovnání s předešlými měsíci výrazněji k prosincovému růstu přispěl i prodej nepotravinářského zboží," podotknul Miroslav Frayer, analytik Komerční banky.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru