V Česku začal působit první slevový server, který se zaměřuje výhradně na firemní zákazníky. DealMarket jim bude nabízet produkty a služby jiných podniků se slevou až 90 procent. Uvedli to v úterý zástupci společnosti.

"Na rozdíl od desítek ostatních slevových portálů, které lze najít na internetu, je (Deal Market) určený výhradně pro malé a střední firmy. Podnikatelům má pomoci snížit náklady na chod firmy, získat nové zákazníky a poskytnout možnost vyzkoušet další služby," uvedl spoluautor projektu Lukáš Voplakal.

DealMarket v současnosti nabízí například rolovací reklamní bannery, uspořádání firemní teambuildingové akce, koupi zavedené stránky na Facebooku nebo koupi již vytvořené společnosti s ručením omezeným. V nabídce mají být i veškeré firemní tiskoviny a další zboží pro firmy.

Podle odhadů ekonomů se stanou firemní slevy novým marketingovým nástrojem. Předností systému je, že prezentace značky a zboží nebude firmy nic stát. Jediné, co zaplatí, je provize ze skutečně prodaných kusů. Druhou výhodu představuje možnost přilákat ochutnávkou služeb zcela nové klienty.

"Současná ekonomická situace vyžaduje, aby firmy hledaly a využívaly veškeré možné cesty ke snižování nákladů. Služby, které jim v tom pomohou, vidím jako velmi přínosné," uvedl analytik společnosti Cyrrus Marek Hatlapatka.

Ještě letos chce DealMarket vstoupit na slovenský trh. Popularita slevových serverů v Česku od roku 2010 rychle roste. Loni jich fungovalo 250 a dohromady loni vykázaly obrat dvě miliardy korun.

V poslední době se ale na slevové servery množí i stížnosti zákazníků. Experti se také domnívájí, že trh slevomatů je již zaplněn a do budoucna bude jejich počet kvůli silné vzájemné konkurenci klesat.