Stavební firma Eurovia CS tvrdí, že tři mosty na dálnici v Ostravě jsou v pořádku. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na mostech v prosinci kvůli jejich údajně špatnému stavu snížilo maximální rychlost na 60 kilometrů v hodině.

Podle představitelů Eurovie je to ale zbytečné.

Mluvčí ŘSD Martina Vápeníková řekla, že to v pátek nebude komentovat, protože v sobotu se k tomu vyjádří ministr dopravy a zástupci ŘSD, kteří do Ostravy přijedou na jednání.

"Jako technik mohu odpovědně říct, že ty mosty jsou ve stoprocentním stavu, co se týká zatěžitelnosti i rychlosti. Drobné vady a nedodělky, které máme reklamovány a které řešíme, nemají žádný vliv na únosnost ani na rychlost na těchto mostech," řekl novinářům v Ostravě ředitel oblasti Morava Eurovie CS Ján Špaňo.

Podle experta pro mostní konstrukce Jiřího Stráského není důvod k tomu, aby se po mostech jezdilo pomaleji. "Jestliže je most špatný, tak se má snížit jeho zatížení, a ne rychlost pojezdu, protože uškodit by mu mohlo zatížení," řekl.

Spory kvůli strusce ve vozovce

Spor o vady na dálnici vypukl koncem listopadu, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést kontrolní vrty. Podle státní společnosti dokládají, že Eurovia nedodržela domluvený postup stavby. To Eurovia odmítá.

Problematický úsek dálnice D47 u Ostravy v délce zhruba osm kilometrů postavilo za 4,5 miliardy korun konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou později převzala stavební firma Eurovia CS. Jezdí se po něm od prosince 2007. Moravskoslezská D47 se začala budovat v roce 2004, nyní se stavba blíží ke konci. Zbývá dobudovat poslední úsek mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.