Prodej automobilky Škoda vzrostly loni téměř na všech trzích, celkově o 15 procent na 875 tisíc nových vozů. "Společnost Škoda má za sebou důležitý rok," komentoval čísla předseda představenstva společnosti Winfried Vahland.

Do roku 2018 mají podle Vahlanda celosvětové prodeje značky vzrůst minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. "K tomu podnik v roce 2011 položil výborné základy," zdůraznil.

HNByznys na facebooku

/klikem na ikonu vstupte na profil/

Téměř ve všech regionech prodala Škoda v roce 2011 více vozů než v roce předcházejícím. "Úspěšně jsme absolvovali první rok naší Růstové strategie 2018, podstatně jsme zrychlili a dosáhli jsme tak nového odbytového rekordu," doplňuje šéf značky.

Škoda loni představila dva nové modely - Rapid a Citigo. Letos chce představit další automobil, jehož oficiální název zatím není známý. Kvůli novému modelu a zvýšení výroby octavií do poloviny roku rozšíří závod v Mladé Boleslavi.

Dobře se pro automobilku rozvíjel především indický trh. Zde se firmě v roce 2011 podařilo zvýšit prodeje o téměř 50 procent a prodat 30 tisíc vozů. Dynamicky se rozvíjely i zastoupení v Číně, Německu a Rusku. Podrobné údaje o těchto a dalších trzích automobilka zveřejní 10. ledna 2012.


Jak si vede český trh v porovnání se zbytkem Evropy a světa? Mění se Češi, co by kupci aut? Jaké jsou další výhledy pro trh? Jaké trendy lze letos čekat na silně konkurenčním trhu s automobily?

DO ON-LINE ROZHOVORU - vstupte ZDE

Na tyto a další otázky bude od 15:00 hodin odpovídat odborník na automobilový trh Jan Linhart, partner poradenské společnosti KPMG

Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru