Tempo růstu prodejů jihokorejské automobilky Hyundai Motor a její dceřiné společnosti Kia Motors zpomalí na šest procent, protože firmy v předchozích letech zažívaly dvouciferný procentní růst prodeje. Loni se prodej automobilek zvýšil o 15 procent na 6,6 milionu vozů.

Hyundai a Kia jsou společně pátým největším prodejcem aut na světě. Oběma společnostem se dařilo i v době finanční krize, v poslední době se však potýkají s rostoucí konkurencí, napjatou kapacitou výroby a začíná je trápit nejistý makroekonomický vývoj.

V letošním roce také vstoupí v platnost dohoda o volném obchodu s USA, která sníží cla na dovoz amerických aut do Koreje.

HNByznys na facebooku

/klikem na ikonu vstupte na profil/

"Očekávám, že růst automobilového průmyslu zpomalí kvůli evropské dluhové krizi a zpomalení globální ekonomiky, zatímco konkurence mezi automobilkami letos zesílí," uvedl v proslovu k zaměstnancům šéf Hyundai Čong Mong-ku.

Hyundai chce letos spustit výrobu ve své třetí továrně v Číně a plánuje první továrnu v Brazílii. Kia nemá pro letošní rok v plánu žádnou novou továrnu.

Prodeje aut celosvětově porostou o 4 procenta

Německé sdružení automobilového průmyslu VDA minulý měsíc odhadlo, že prodej aut celosvětově letos vzroste o čtyři procenta na 68 milionů vozů. K růstu má přispět vysoká poptávka v USA. Za celý loňský rok se po celém světě prodalo podle VDA 65,4 milionu vozů, napsala.

Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u slovenské Žiliny.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru