Říjnové ukončení reklamy na programech ČT1 a ČT24 může Českou televizi (ČT) stát miliony korun.

Firma, která je prostředníkem pro prodej reklamního času na veřejnoprávních kanálech, podle serveru iDnes připustila, že ČT hrozí sankce za neodvysílanou, ale předem nasmlouvanou reklamu.

"Pokud se bavíme o sankcích, které hrozí, pak hovoříme o milionech. Větší problém je ale podle mého mínění fakt, že Česká televize přišla o reklamu, z níž měla výnosy v řádech stovek milionů korun," řekl Ivan Hyžák, generální ředitel společnosti Media Master, jejímž prostřednictvím ČT prodává reklamu.

Podle Hyžáka ale jednání nakonec mohou dospět k dohodě. "S většinou partnerů se nám již podařilo domluvit, ale je tam ještě několik firem, které zatím na možnost dohody nepřistoupily, a proto s nimi stále jednáme," potvrdil mluvčí ČT Ladislav Šticha a dodal, že podle názoru právního oddělení neměla televize možnost ovlivnit dodržení smluv a tím pádem by neměla být postižitelná.

ČT měla podle původního plánu vysílat reklamu až do 11. listopadu. Mezitím se však změnil zákon o České televizi a z novely toto datum vypadlo. Podle usnesení Rady pro rozhlasové a televizní vysílání měla televize ukončit reklamu na kanálech ČT1 a ČT24 již v pátek 14. října, kdy novela zákona vstoupila v platnost. ČT nakonec reklamu na těchto dvou kanálech ukončila od půlnoci 21. října.