Italský úřad pro ochranu hospodářské soutěže udělil pokutu 900.000 eur (23 milionů korun) americké komunikační firmě Apple. Podle úřadu Apple klamal zákazníky v otázkách záruk a asistenčních služeb u svých produktů, napsala dnes agentura AFP.

"Společnosti Apple byla udělena pokuta ve výši 900.000 eur kvůli tomu, že byla shledána vinnou z nekalých obchodních praktik, které poškozovaly spotřebitele," uvedl italský úřad.

 

Apple podbízel zákazníky k placeným službám

Apple podle úřadu neinformoval adekvátním způsobem zákazníky o jejich právu na dvouletou bezplatnou asistenci v rámci záruky, kterou stanovuje zákon o ochraně spotřebitele.

Firma naopak podávala spotřebitelům informace, které nabádaly zákazníky přijmout placenou asistenční službu namísto té, kterou by v rámci záruk měla poskytovat zdarma.

Italský úřad také Applu nařídil do 90 dnů odstranit obchodní ustanovení, kvůli kterým firma dostala pokutu. Firma bude muset ve svých obchodních podmínkách jasně informovat spotřebitele o tom, že mají nárok na dvouletou záruční službu zdarma.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru