Výrobce mobilních telefonů BlackBerry kanadská společnost Research in Motion oznámila odložení nových modelů telefonů. Spustila tak vlnu spekulací, že mobilní telefony BlackBerry nakonec skončí, aby se společnost sama zachránila.

Podle agentury Reuters se za konec telefonů, které se před lety staly oblíbenými zejména mezi manažery, přimlouvá stále více menšinových akcionářů. Podobné hlasy ještě zesílily poté, co firma v pátek oznámila celou řadu špatných zpráv a její akcie se okamžitě propadly o 11 procent až na historické minimum 13,12 dolaru.

Ještě v roce 2008 se přitom akcie Research in Motion obchodovaly za 144 dolarů. Hodnota společnosti tak tehdy činila zhruba 80 miliard dolarů, nyní to je jen sedm miliard dolarů.

Pod tlakem současných problémů si dvojice šéfů firmy Jim Balsillie a Mike Lazaridis snížila plat až na jeden dolar. Analytici ovšem upozorňují, že i to je za práci, kterou odvedli, poměrně hodně. Respektovaný blog PaidContent uvedl, že oba měli být vyhozeni již před několika měsíci a možná i před několika lety.

Jen na americkém trhu s chytrými mobilními telefony se podíl Research in Motion ve třetím čtvrtletí letošního roku propadl až na 9,2 procenta. Ve stejném období loňského roku to přitom bylo 24 procent. Firma rychle ztrácí na úkor telefonů s operačním systémem Android od Google a iOS od Apple.

Research in Motion se nepodařil ani průnik na trh s počítačovými tablety. V listopadu tak musela zaplatit 365 milionů dolarů za neprodané tablety PlayBook.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru