Magnus Brännström (45)

Vzdělání:
Vystudoval práva a MBA na univerzitě v Uppsale.

Kariéra:
Začínal jako šéf exportu švédského pivovaru Spendrups. V roce 1997 přestoupil do Oriflamu a stal se ředitelem ruské pobočky. Z této pozice přestoupil v roce 2001 na post regionálního ředitele pro oblast Společenství nezávislých států, Baltu a Asie. Od roku 2005 je prezidentem a výkonným ředitelem firmy. Působí také jako prezident Světové asociace přímého prodeje.

Soukromí:
Má tři děti. Lyžuje, hraje hokej, čte historické knížky, rád cestuje a poznává lidi.

Oriflame

Kosmetická firma založená v roce 1967 ve Švédsku, která nabízí své výrobky prostřednictvím nezávislých kosmetických poradců. Oriflame má kolem šesti tisíc zaměstnanců, obrat více než 1,5 miliardy eur a čistý zisk 118 milionů eur. Společnost operuje ve více než 60 zemích a celkově pro ni pracuje více než tři miliony konzultantů.

Původně chtěl hrát profesionálně hokej. Stal se z něho ale manažer a prezident jedné z nejznámějších společností, která se živí přímým prodejem. Přestože šéfa kosmetické firmy Oriflame tento způsob prodeje živí, nesnaží se při rozhovoru přesvědčovat, že je to technika vhodná pro každého a pro jakýkoli produkt.

"I když pivo by se tímto způsobem v Česku prodávalo dobře," říká v rozhovoru pro týdeník Ekonom Magnus Brännström s úsměvem. V Česku se podle něho firmě daří, kosmetické poradkyně (jak dealerkám říká) totiž tvoří téměř jedno procento české populace.

Lidé se vás určitě ptají na rozdíly mezi přímým prodejem, multi-level marketingem a pyramidovými hrami. Vysvětlujete je často?

Poslední dobou stále méně. Na většině trhů jsou firmy podnikající v přímém prodeji velmi dobře zavedené, takže dotazy na pyramidová schémata nepřicházejí příliš často. Ale samozřejmě stále padají.

A jak ten rozdíl vysvětlujete?

Nejpodstatnější je fakt, že pyramidové hry jsou nelegální, protože nenabízejí žádnou přidanou hodnotu. Jde pouze o převádění peněz mezi lidmi, neposkytují se služby, neprodávají výrobky. V případě přímého prodeje se platí za prodej, marketing a distribuci produktů. To je přidaná hodnota.

Zdá se, že podobnými otázkami zatím nejste unavený...

Určitě ne. Vysvětlovat, co vlastně děláme, je součástí mé práce.

Liší se vnímání přímého prodeje na Západě a na Východě?

Rozdíly souvisejí spíše s kulturními zvyklostmi v jednotlivých zemích světa. Přímému prodeji se daří v zemích, kde jsou pro uzavření obchodu důležité vztahy. Proto je velmi silný v Latinské Americe, ale docela dobře se mu daří i v Severní Americe nebo Asii. Naopak v zemích, kde s kamarády nechcete dělat byznys, se přímému prodeji tolik nedaří. V rámci Evropy je pak mnohem lepší východ. Zejména sever západní Evropy je totiž pro přímý prodej nejslabším místem na světě vůbec.

Jak je na tom Česko?

Tady se přímému prodeji daří. Kosmetické poradkyně Oriflame tvoří téměř jedno procento české populace, kromě nás je tady také Avon, který má přibližně stejné množství poradců.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru