Letecké společnosti se snaží přijít na nové způsoby, jak nabídnout svým zákazníkům něco extra a odlišit se od konkurence.

Nizozemské aerolinie KLM cestujícím nabízejí, že si svého souseda v letadle budou moci vybrat prostřednictvím sociálních sítí na internetu.

Systém, který chce společnost spustit začátkem příštího roku, má dát aspoň na čas letu dohromady lidi, které spojují stejné zájmy, pracují ve stejné branži, nebo se sobě navzájem líbí.

Více podrobností kromě toho, že novou službu budou moci využívat majitelé profilů na sociální síti Facebook a LinkedIn, společnost nezveřejnila.

Nicméně britský Mail Online upozorňuje, že tato novinka může mít také svá úskalí: soused v letadle, kterého si cestující vybral, může být ve skutečnosti daleko méně atraktivní, než to vypadalo na internetu, nebo může chtít celý let mluvit jenom o práci.

Nejde o první případ, kdy letecké společnosti využívají sociální sítě k tomu, aby měly další lákadlo na klienty.

Malajsijské aerolinie spouští na Facebooku službu, díky níž se cestující budou moci podívat, zda s nimi náhodou na palubě letadla neletí někdo z jejich kamarádů, nebo zda nějaký jejich známý necestuje na to samé místo jako oni.

Jiná firma zase před několika lety otevřela internetovou seznamku pro lidi, kteří často cestují letadlem. Tento servis ale už nefunguje.

 Video o nové službě najdete zde.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru