V průměru zhruba o čtyři procenta podraží u nás po Novém roce většina tvrdého alkoholu. Potvrdili to prakticky všichni velcí výrobci lihovin.

Zdražení si vynutil podzimní až třicetiprocentní růst ceny potravinářského lihu. Z velkých producentů už zdražila trojka trhu Becherovka, další se přidají hned po svátcích.

„Zdražili jsme po třech letech, během kterých jsme se snažili absorbovat rostoucí výrobní náklady a ceny surovin bez jejich promítnutí do koncových cen. Další zvyšování vstupních výrobních nákladů v tomto roce jsme však už nebyli schopni dále absorbovat,“ řekl obchodní ředitel společnosti Jan Becher – Karlovarská Becherovka Erik Čížek.

Likérka zvýšila ceny svých produktů v rozmezí od 2 do 8 procent. Půllitrová lahev Becherovky například podražila o 14 korun na 179 korun.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru