U nigerijských břehů byl unesen řecký tanker a menší loď s ropnými produkty. Za únosem stojí pravděpodobně místní piráti, kteří na rozdíl od somálských útočníků nežádají výkupné, ale zajímají se o samotný náklad.
Řecká společnost Ancora Investment Trust Inc, které loď patří, ve čtvrtek uvedla, že s posádkou tankeru Halifax ztratila kontakt už o víkendu. Naposledy se hlásila asi 60 mil od přístavu Port Hartcourt, když čekala na vplutí k přístavu, kde měla zakotvit.
"Drží posádku a loď," řekl agentuře Reuters zástupce společnosti. Podle dalších zdrojů se piráti ve čtvrtek zmocnili ještě menšího plavidla MV Igbere s nákladem oleje.
Jedná se o jeden z řady útoků v Guinejském zálivu, které podle expertů ohrožují rozvíjející se hospodářskou oblast, která je stále významnějším zdrojem ropy, kovů a zemědělských produktů vyvážených do světa.
Piráti v Guinejském zálivu, který se rozkládá od Guinei po Angolu, útočí na lodě kvůli penězům a jejich nákladu.
Somálští piráti se šeredně spletli. Omylem zaútočili na válečné plavidlo - čtěte ZDE
Somálští piráti honí už i výletní lodě. Na palubě vládl strach, ale kapitán unikl - čtěte ZDE
Loď Halifax, která pluje pod maltskou vlajkou, byla naposledy viděna u beninského Cotonou a směřovala na Port Harcourt, jak ukázal systém sledování pohybu lodí AIS.
"Jestli byla unesena, bude nejspíš držena deset dní, než z ní budou únosci schopni vyložit veškerý náklad," uvedla bezpečnostní firma AKE Ltd. Obecně se podle firmy doporučuje velmi obezřetná plavba v této oblasti s hlídkami na palubě po 24 hodin denně.
388 dní mezi piráty. Únosci propustili britský pár, výkupné bylo přes půl milionu dolarů - čtěte ZDE
Piráti v západní Africe nejsou tak organizovaní jako námořní lupiči poblíž somálských břehů a ve vodách Indického oceánu. Poslední dobou ale jejich útoky nabírají na intenzitě. Nigérie, Angola, Gabon a Rovníková Guinea patří k největším africkým vývozcům ropy, častým terčem útoků se proto stávají plavidla ropných společností.