Po definitivním ukončení výroby první generace octavií přešla do Vrchlabí produkce kompaktního víceúčelového vozidla Roomster ze závodu Kvasiny. Důvodem byla snaha zachovat ve Vrchlabí pracovní místa, než se rozhodne o dalším osudu tohoto závodu, a také potřeba zvýšit kapacitu pro automobily Superb a Yeti v Kvasinách.

Právě Roomster by teoreticky mohl být dalším modelem, který čeká generační výměna. Na trh byl totiž uveden v roce 2006 a loni prošel faceliftem. Pravděpodobně to ale bude jinak. Roomster sice ve srovnávacích testech sklízí jeden úspěch za druhým, zákazníkům však k srdci přirostl méně, než Škoda doufala.

Ve Vrchlabí možná zůstane Roomster - čtěte ZDE

Škoda nezavře továrnu ve Vrchlabí. Přesune tam výrobu Roomsteru - čtěte ZDE

Podle zjištění týdeníku Ekonom počítá automobilka v současné době s plnou výrobou Roomsteru do roku 2014. Počátkem roku 2015 by se ještě mohlo smontovat posledních 15 tisíc kusů a pak by tento model měl nadobro výrobní program opustit. Vývoj nástupce Roomsteru byl totiž podle neoficiálních informací pozastaven.

 

Info

800 tis.
aut vyrobí Škoda v letošním roce, z toho tři čtvrtiny v Česku.

3,6 %
evropského trhu s novými vozy ovládá značka Škoda.

 

Naopak příprava další generace vozu Fabia již hodně pokročila. Roomster přitom využívá s Fabií řadu stejných dílů a nemá smysl pokračovat v jeho výrobě, až současnou Fabii vystřídá třetí generace. Ve Vrchlabí se pak místo celých vozidel pravděpodobně budou vyrábět jen automatické převodovky. To ovšem znamená, že značka Škoda bude mít na ekonomické výsledky tohoto závodu jen malý vliv - většina těchto převodovek se totiž uplatní v dražších modelech jiných koncernových značek.

Pro příští rok chystá Škoda rovněž drobnou úpravu vozů Superb. Tato její vlajková loď získá, stejně jako terénní vůz Yeti, v budoucnu nástupce. Škoda se ale bude muset poněkud krotit ve špičkové výbavě. Jak popisuje jeden z bývalých členů středního managementu, vedení mladoboleslavské společnosti nedávno koncernu slíbilo, že česká značka bude do budoucna čelit hlavně korejské konkurenci a výbavou už nebude "lézt do zelí" nejdražším modelům VW a Audi. Což neznamená, že auta s okřídleným šípem na kapotě budou mít chudší výbavu než dnes, nicméně nové špičkové technologie se ve vozech Audi a VW začnou objevovat dříve.