Cestovní kancelář Company Diamond Wind zkrachovala, na zakoupené zájezdy klienti kanceláře už neodletí. O své peníze však nepřijdou, uvedl dnes mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura. Kancelář byla pojištěna na částku 4,5 milionu u pojišťovny Generali, která nyní klientům jejich neuskutečněné zájezdy proplatí. Zákonná lhůta pro vyplacení peněz je půl roku, doplnil Okamura.

"Podle našich informací podá tato cestovní kancelář v nejbližší době návrh na insolvenční řízení. Na její zájezdy zakoupené k tomuto datu se vztahuje uzavřené pojištění u pojišťovny Generali," uvedl generální ředitel Generali Štefan Tillinger.

Zhruba 60 klientů kanceláře neodletělo na dovolenou do Turecka už 27. září, protože jim firma nekoupila letenky. Těmto lidem společnost zájezdy stornovala a slíbila zaplacené peníze vrátit a nahradit vzniklé škody. Dosud ale lidem slíbené peníze nevyplatila, řekl Okamura.

CK Company Diamond Wind patří mezi menší cestovní kanceláře na trhu. Podle internetových stránek firmy byla založena v roce 1999 jako incomingová cestovní agentura. V závěru roku 2006 rozšířila působnost v rámci domácího trhu a získala oprávnění na provozování cestovní kanceláře.

Letos se do potíží kromě Diamond Wind dostaly cestovní kanceláře CK Karma tour, CK Pressburg, CK Parkam holidays, CK Via Vera a CK Viva Monde.

Vymáhat peníze lze přes stránky pojišťovny Generali

Pojišťovna Generali, u které byla kancelář pojištěna, má na stránkách www.generali.cz škodní protokol, který stačí vyplnit a odeslat na adresu asistenční služby Europ Assistance, s.r.o, Na Pankráci 127, 140 00 Praha 4. Ta pro Generali zajišťuje administrativu spojenou s likvidací pojistné události.

K protokolu je třeba přiložit originály či ověřené kopie cestovní smlouvy uzavřené s cestovní kanceláří, dokladu o uhrazení zálohy a plné ceny zájezdu a dokladu o uhrazení případných dodatečných výdajů spojených s pojistnou událostí, za něž klient požaduje plnění.