Škoda Auto omezí další výrobu. Po motorárně chce snížit výrobu převodovek. Současný čtyřsměnný režim zde chce omezit na třísměnný. Týdeník Škodovácký odborář uvedl, že jde o podobný scénář jako na začátku hospodářské krize v roce 2008.

Podle odborů je téměř jasné, že situace se bude opakovat a automobilka pocítí silnější náraz krize. Budou proto požadovat, aby omezení výroby postihlo hlavně agenturní personál. "K těm zaměstnancům, kterých se to přesto dotkne, musí být přistupováno s citem," uvedl předseda podnikových odborů Jaroslav Povšík.

Na konci září Škoda oznámila útlum výroby koncernových motorů. Motorárna zruší 21 směn od října do prosince.

Důvodem je pokles zájmu po autech mateřského koncernu Volkswagen v Jižní Americe, pro které motorárna v Mladé Boleslavi vyrábí tříválcové motory.

Lidé budou doma za plnou mzdu díky takzvanému flexikontu pracovní doby. Slouží k vyrovnávání výkyvů v poptávce po práci - když musí firma vyhlašovat mimořádné směny, mají zaměstnanci připsané plusové směny a naopak.

Zrušení směn zaměstnanci Škody zažili při krizi na začátku roku 2008. Klesla především výroba fabií a octavií. Firma tehdy také přesunovala zaměstnance na různá pracovní místa. Poté se situace zlepšila především díky šrotovnému v Německu i dalších zemích. Letos firma čeká rekordní prodeje i tržby.

 

Automobilka chystá v příštích letech svou největší modelovou ofenzivu. V nejbližších dvou až třech letech podle Vahlanda představí každých šest měsíců nový vůz.

Na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu představila v podobě vozu Mission L konkrétní prognózu kompaktní limuzíny. Krátce poté představila v Mladé Boleslavi malý vůz Citigo.