V čele banky jste nahradil Janusze Mieloszyka. Proč?

Důvod je jednoduchý. Představenstvo BRE Bank - polského majitele značky mBank - rozhodlo, že českou pobočku musí řídit český manažer s dokonalou znalostí místního prostředí.

Přicházíte z ČSOB, konkrétně z pozice ředitele klientského portfolia Poštovní spořitelny. Předpokládáte, že to nějak ovlivní váš způsob řízení?

Internetová mBank je úplně jiná než velké české banky. Má mimořádně cennou značku, která vyjadřuje partnerství, respekt k potřebám zákazníků, jednoduchost a férovost. A můj styl řízení bude přesně tomto duchu.

Na českém trhu se objevili noví hráči - Air Bank, Equa a Zuno. Ti se snaží oslovit podobnou cílovou skupinu jako vy. Nebojíte se, že mBank připraví o klienty?

To, že inspirujeme ostatní, znamená, že jsme úspěšní a že je naše směřování správné. Konkurenci máme rádi. Navíc lidí, kteří upřednostňují jednoduché a samoobslužné bankovní služby, rychle přibývá.

Chystáte nějakou zásadní strategickou změnu? Máte zhruba 400 tisíc klientů. Považujete tento počet za dostatečný?

Máme zdravé základy. Na nich nyní budeme akcelerovat náš růst napříč produkty. Jsme přesvědčeni, že nabízíme kvalitu s dobrým poměrem ceny a výkonu. Noví zákazníci si nás určitě najdou.

mBank vstupovala na český trh jako banka bez poplatků. Svoji strategii ale změnila a své služby zpoplatnila. Co čeká její klienty v budoucnu?

V první řadě chci říci, že mBank už dávno není jen bankou pro běžné účty a vklady. Zákazníci nás stále více vyhledávají i pro hypotéky či spotřebitelské úvěry. Poplatkům se snažíme vyhnout, jak to jen jde.

Podle nezávislých průzkumů jsme s naším běžným účtem mKonto nejlevnější bankou na českém trhu. Navzdory tomu, že v určitých situacích, které se týkají méně než dvou procent zákazníků, jsou transakce zpoplatněny. Ovšem i tyto poplatky jsou na vysoce konkurenceschopné úrovni. A tak to i zůstane.

Petra Sýkorová

Související