Týdeník Ekonom bude od 6. října vycházet v nové, modernizované podobě odpovídající požadavkům na prestižní ekonomický zpravodajsko-analytický týdeník.

„Změní se formát, logo, titulní strana, vnitřní layout i obsah. Ekonom nabídne podstatně více informací i analýz z české i světové ekonomiky a byznysu. Magazín bude kompaktnější a elegantnější než dosud,“ vypočítává šéfredaktor Ondřej Neumann.

Vnitřní struktura Ekonomu se zjednoduší z dosavadních 14 na pět hlavních rubrik - zoom, top, politika & byznys, téma a inspirace.

Autorem nové grafické podoby sledující moderní světové trendy je Jan Vyhnánek, který zároveň navrhl úpravu formátu, inspirovanou aktuální velikostí týdeníků The Economist, Bloomberg Businessweek, Newsweek nebo Time.

Díky této změně bude Ekonom prvním časopisem na českém trhu s kompaktním formátem, jehož nespornou výhodou je nejen efektivnější redakční zpracování a práce s grafikou, ale také podstatně větší čtenářský komfort.


Proč se týdeník Ekonom po grafické i obsahové stránce změnil? Co se vám na něm líbí, nebo naopak nelíbí?

Ptali jste se Ondřeje Neumanna, šéfredaktora týdeníku Ekonom. Na dotazy čtenářů odpovídal v pondělí 10. října.

Online rozhovor

Online rozhovor byl ukončen. Již nelze položit nový dotaz.
Jan Schwarzbach
Dobrý den, nový formát se mi líbí víc, vejde se mi teď již do schránky, takže si mohu konečně objednat předplatné. I obsah zůstává nadále zajímavý a kvalitní. Měl bych ale dotaz k internetové verzi týdeníku. Proč je například "zamčený" článek v kategorii editorial? Nemohl by například tento článek navést lidi aby si váš týdeník koupili? Chápu, proč si strážíte některé velmi zajímavé články, ale například právě editorial asi není nic tak zajímavého, aby si za něj někdo zaplatil, ne? Děkuji
Příjemný den. Děkuji za slova uznání pro nový Ekonom. Těším se, že rozšíříte řady jeho předplatitelů. Co se týče uzamčení editorialu - je možné, že nám při přípravě rozlomení nové verze pro web něco uniklo, nicméně editorial představující nové číslo byl a bude na www.ekonom.cz i nadále volně přístupný.
Ondřej Neumann
Kristýna
Dobrý den, jak již jsem psala na FB. Vůbec se mi vylepšená forma nelíbí. Málo důležitých článků, ale sposta kratších článků bez obsahu. Nepřehledné, člověk neví, co má číst dříve. A je škoda, že jste odstranili rubriku "Lidé".
Příjemný den. Děkuji za názor, nicméně s ním musím polemizovat. Začnu rubrikou lidé - ve skutečnosti jsme ji zachovali a to v aktuálním vydání na stranách 24 a 25. Co se týče rozsahu a počtu článků. Pomohu si statistikou srovnávající starý a nový Ekonom. Celkový počet zveřejněných informací (45 vs 90 v novém) Počet rozsáhlejších materiálů (3 strany a více): 4 vs 5 v novém). Věřím, že si na modernizovanou podobu rychle zvyknete a později i oceníte dvojnásobný počet informací, stejně tak jako kvalitu jejich zpracování:-)
Ondřej Neumann
mik81
Dibry den, zkusite mi vysvetlit, jak jste prisli na vase nove logo? Proc je na titulni strane tak urizle? Vzbuzuje to same negativni konotace.. - neuplne zpravy, kratsi materialy atd... proc neotisknete cela pismena?
Příjemný den. Nové logo navrhl art direktor Jan Vyhnánek, stejně jako celý nový vizuál časopisu. A mě se líbilo. I proto, že od samého počátku vzbuzuje emoce:-) Kdo časopis otevře, na dalších stranách bezpochyby nalezne odpověď na otázku, proč "uřízlé" logo. A tato odpověď určitě není v tom, že by Ekonom nabízel neúplné zprávy, či kratší materiály. Jak už jsem odpovídal - informací je cca dvakrát více než dříve, více je i odsáhlejších materiálů...
Ondřej Neumann
M. Lišková
Nová podoba se mi celkem líbí, děkuji za ní, rozhodně je to oproti minulému číslu posun vpřed. Měla bych na vás ale jeden dotaz, jednu výtku, která se mi hrubě nelíbí - a to jsou články, které nezačínají na každé stránce, ale libovolně někde v textu.. ztěžuje to orientaci. Dejte prosím každý článek na samostatnou stránku!
Příjemný den a moc díky za pochvalu. Princip "tekoucích" materiálů jsme použily v jediné z pěti rubrik nového podoby. Obdobně články skládá třeba i The Economist, Bloomberg Businessweek či v Česku Respekt. My jsme k této podobě přistoupili proto, aby stránky nebyly zbytečně vycpávány ilustračními fotografiemi továren, čelních fasád bank atd... Dejte nové podobě ještě šanci, pevně věřím, že oceníte její přednosti:-)
Ondřej Neumann
Ing. Miroslav Turek
Kde je rubrika Lidé a Právo+daně?
Příjemný den. Lidi naleznete v aktuálním čísle na stranách 24 a 25, právo na straně 22. Pro informaci: na informace a analýzy z oblasti práva chceme do budoucna hodně sázet. Takže kromě pravidelné stránky v každém čísle se již nyní můžete těšít na spoustu důležitého i poučeného čtení.
Ondřej Neumann
Magda Veselá
Temata v novem Ekonomu me celkem potesila. dekuji za ne. Co chystate do pristiho cisla? Hodne stesti!
Příjemný den. Děkuji za uznání i přání. Budu stručný: Kterak Miroslav Kalousek (zne)užívá komando jménem FAÚ, Které další země kromě Řecka falšují statistiky, Podivuhodné obchody s pozemky ČT, otevřený rozhovor se spolupracovníkem pánů Pitra a Sisáka a vyhnout se nelze ani smrti Steva Jobse. Hodně štěstí i vám!
Ondřej Neumann
anonym
Všimli jste si vůbec, že vám u některých stránek chybí číslování? To považuju za dobře odvedenou práci pana art direktora..
Příjemný den. Děkuji za upozornění. Tvrdě ho ztrestám:-)
Ondřej Neumann
Ondřej Němec
Dobrý den, dle Vašich vlastních slov má nyní Ekonom „grafickou podobu sledující moderní světové trendy“. Vzhledem k tomu, nezdá se Vám, že časopis Euro kvalitou své grafiky předběhl „moderní světové trendy“? Jinak, v magazínu Víkend (HN) byl jednou pěkný článek o změnách log různých světových značek, ve kterém se uvádělo, že každá grafická změna loga má mít své vysvětlení. Ptám se tedy,proč došlo k podříznutí názvu loga Ekonomu. Má to být snad „odkaz“ na klesající vývoj ekonomik/y, nebo úpadek samotného časopisu? Děkuji za odpovědi. Mějte se dobře.
Příjemný den. Za sebe říkám, že nedávná změna Euru bezpochyby pomohla. A věřím, že teď jsme dále my. I díky logu, které nám na rozdíl od toho starého umožní pracovat s prostorem celé titulní strany, hrát si s jeho barevností, začlenit ho do komunikace titulního téma a pod. Kupujte nás i dál a uvidíte:-) Mějte se též dobře.
Ondřej Neumann
Zdeněk Minařík
Zdravím vás, pane šéfredaktore. Dlouhou dobu jsem odebíral souběžně Ekonom i Euro. U vás se mi líbily vaše původní materiály, u konkurence zase přiznám se mnohem lepší grafické pojetí. Ekonom v tomto ohledu podle mého názoru má několik let skluz. Nyní jste ho snad konečně dohnali. Zkuste mi ale prosím odpovědět na základní otázku - v čem jste lepší než Euro?
Příjemný den, vážený pane Minaříku. Děkuji za slova uznání. Zcela sdílím váš názor na grafickou podobu Ekonomu a Eura i na textovou dominanci Ekonomu. Jsme a budeme lepší v obsahu, to mohu slíbit. Věřím, že vás o tom budeme každý týden znovu a znovu přesvědčovat. Teď navíc přidáváme i podstatně více původních analýz a informací, i názorů z vnějšku redakce.
Ondřej Neumann
kadl mix
K nové grafice jednu otázku - proč používáte na stránkách ten střední dělící sloupek? Písmo v něm je malé, ba skoro až titěrné, na čtení pak jedině s lupou! A za druhé - vzniká vám v tomto mini-proužku spoustu bílýho místa, který byste mohli zaplnit kvalitním texte,m....
Příjemný den. Střední půlsloupec zpestřuje grafickou podobu časopisu a zároveň vytváří prostor pro doplňující, především grafické informace. Kdybychom celý půlsloupec naplnili drobným písmem, byl by k neučtení a výsledná podoba stránek by působila "přeplácaně" a odpuzovala od čtení. Jinými slovy - trocha bílé zlepšuje čtenářův komfort. Budeme s ní ale šetřit.
Ondřej Neumann
Zuzana
Pěkný den, pane Neumanne, chci Vám poděkovat za nový Ekonom. Domnívám se, že tato tvář Ekonomu sluší. Články jsou psané se stejnou, možná větší precizností a grafická úprava týdeníku je hodná světových médií. Zaujal mne jak prostor v rubrice "inspirace", který dáváte novým a moderním tématům tak i obsáhlejší rubrice "téma". Přeji hodně štěstí do dalších vydaní a těším se na následující zajímavé čtení a informace z oblasti, už nejen, byznysu. Zuzana
Příjemný den a děkuji za krásný mail. Beru si ho jako závazek a pokusíme se vás osobně i další čtenáře v budoucnu nezklamat:-)
Ondřej Neumann