Americká Komise pro cenné papíry (SEC) odhalila "zjevná pochybení" u 10 ratingových agentur. Konkrétně viní přední agentury Standard & Poor's (S&P) a Moody's, že jejich rozhodnutí o změně úvěrového hodnocení nejsou včasná ani přesná. Viní je navíc ze střetu zájmů.

Ratingové agentury sehrály důležitou roli při finanční krizi, která začala v roce 2007. Podstatou této krize byly nekvalitními hypotékami kryté dluhopisy, které banky prodávaly po celém světě.

Agentury těmto dluhopisům dávaly špičkovou úvěrovou známku a tím pomáhaly jejich prodeji. Hodnocení si přitom zaplatily ty samé banky, jejichž dluhopisy agentury známkují - podobně, jako když si student platí učitele.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru
reklama