Reklamy na sportovní obuv Reebok, ve kterých vystupují štíhlé modelky a celebrity, slibují lepší vytvarování lýtek a stehen až o 11 procent než je tomu u běžného cvičení a až o 28 procent větší posílení a tvarování hýždí. To vše pouhým nošením, bez další aktivní námahy.

Zákaznice, které jednoduchému způsobu "cvičení" uvěřily, ale nyní mohou požadovat vrácení peněz. Americký úřad pro kontrolu obchodních praktik Federal Trade Commission (FTC) totiž prohlásil, že závěry, na které společnost Reebok láká, nejsou ničím podložené.

"Reebok v reklamách použil nepotvrzená tvrzení, že chůze v jeho botách EasyTone a běh v obuvi RunTone posiluje a tvaruje svaly na hýždích (gluteus maximus) více, než jiné boty," vysvětluje závěrečná zpráva.

Reebok: Naše boty fungují

Výrobce na základě rozhodnutí už souhlasil se zaplacením částky ve výši 25 milionů dolarů (přes 450 milionů korun). Přesto ale trvá na tom, že jeho obuv skutečně "funguje", píše Huffington post.

"Za technologií EasyTone si stojíme - je to první obuv ve tvarující kategorii, která se inspiruje tréninkovými metodami balančních míčů... Dostáváme nadšené ohlasy tisíců zákazníků a jsme odhodláni pokračovat ve vývoji našich produktů EasyTone. Naši zákazníci jsou pro nás prioritou číslo jedna a my jim budeme i nadále dodávat zboží, kterému věří a milují ho," píše se v oficiálním stanovisku společnosti.

Podívejte se na jednu z reklam na spoprtovní obuv EasyTone:

Ve srovnáním s tím, kolik zákazníků si boty již koupilo, je 25 milionů dolarů zanedbatelná částka. Pár sportovních bot EasyTone stojí ve Spojených státech zhruba od 60 dolarů. V Česku se prodávají přibližně od 1500 korun. Jen za minulý rok bylo v USA prodáno "zázračné" obuvi za téměř jednu miliardu dolarů.

 

Zákazníci, kteří se rozhodnou požádat o navrácení peněz, se mohou obrátit přímo na FTC, nebo mohou podat hromadnou žalobu, uvádí úřad.

"Aby bylo zabráněno vleklé právní bitvě, rozhodl se Reebok pro vyrovnání s FTC. Neznamená to ale, že s obviněními komise souhlasíme. Nesouhlasíme," dodává výrobce.