Soukromý železniční dopravce Regiojet, který patří pod křídla Student Agency Radima Jančury, zahájil v pondělí svou činnost. Na trati Praha - Pardubice - Ostrava - Havířov začaly denně pendlovat tři páry žlutých souprav. Od prosince se ale jízdní řád znatelně rozšíří.

RegioJet chce cestující oslovit zejména vyšším komfortem a nižšími cenami. V každém vagonu soupravy pak bude jedna stevardka, která se bude starat o pohodlí cestujících.

"Vyjeli jsme z Prahy s pětiminutovým zpožděním, ale jinak jsem zatím nenarazil na žádný vážnější nedostatek," referoval serveru IHNED.cz přímo z vlaku Vladimír Jurka, který v půl osmé ráno vyrazil z hlavního města do Olomouce.

Majitel RegioJetu Radim Jančura chce také podle svých slov naučit lidi ve vlaku opět jíst. Cestující tak budou mít možnost si za nízkonákladové ceny objednat čerstvé potraviny a jídlo.



,,Cílem je naučit opravdu cestující, aby si nekupovali staré bagety na nádražích, a koupili si kvalitní jídlo ve vlaku a vychutnávali si ho během jízdy," řekl IHNED.cz Jančura při čtvrteční prezentaci žlutých vlaků.

 

Čím ještě chce RegioJet přesvědčit zákazníky? Jak dlouho se bude snažit držet nízké ceny oproti konkurenci? A ustojí vůbec nový dopravce politiku nízkých cen po finanční stránce?

Na to vše i více odpovídal majitel RegioJetu Radim Jančura.


Online rozhovor

Opačné řazeníObnovit
Čtenářský dotaz
Vážený pane řediteli, srdečně Vás zdravím, a jelikož dnes Regiojet zahajuje ostrý provoz chci popřát mnoho spokojených cestujících! Rád bych se zeptal, jestli je možné ve vlacích Regiojetu cestovat na invalidním vozíku, a je- li některý vagon vybaven bezbariérovou toaletou a vlastní zdvihací plošinou pro nástup vozíčkáře. Na webu tyto informace bohužel stále chybí. Děkuji za odpověď a přeji krásný den.
Radim Jančura
Dobrý den, pokud příjedete na vozíčku, dostaneme vás do vlaku, ale moc to zatím nedoporučuji, protože byste zůstal v chodbě. Od prosince, tj. za 3-4 měsíce doplníme naše soupravy o vozy, které budou mít vlastní plošinu a dvě hezká místa pro vozíčky. Vydržte tedy, prosím :-)
Čtenářský dotaz
Dobrý den, chtěl bych vám mockrát poděkovat za to co děláte. Už se těším, až se s vámi budu moct svézt.. přesto bych měl dotaz, zda plánujete či přemýšlíte alespon v horizontu let nad linkou Praha - Cheb?
Radim Jančura
Dobrý den, pokud vím, tak ministerstvo dopravy vyhlašuje letos soutěž o tyto vlaky. Takže se za pár let dočkáte...
Čtenářský dotaz
Dobry den pane Jancuro, 1) Gratulace a diky za Vas spolecensky prospesny business. 2) Zajimalo by mne do jake miry povazujete Vas business model na zeleznici za udrzitelny. Provozujete 100x lepsi vlaky se 100x lepsim servisem nez CD a to vse za mensi ceny a s malo-ziskovym palubnim prodejem. Jasne, CD jsou hrozne neefektivni moloch, ale stejne - mate dnes vubec nastavene nejake marze nebo jsou Vase ceny jen startovni? Jak budete reagovat na prichody dalsich (efektivnich) soukromych dopravcu? Stane se z Vas premiovy dopravce za vyssi ceny a nebo pujdete s kvalitou dolu?
Radim Jančura
Dobrý den, dnes má skupina SA obrat skoro 6 miliard Kč (tolik vyberou ČD od cestujících, takže jsme srovnatelně velcí). Tento úspěch je dán právě kombinací NEJLEPŠÍ CENA x NEJLEPŠÍ KVALITA. Jen díky této politice jsme dnes tak velcí a naše ekonomika je výrazně lepší, než ekonomika ČD, které dostávají z našich kapes 12 mld. ročně. Ceny zachováme, po Novém roce ovšem vinou růstu DPH budeme muset trochu zdražit.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, rád bych se zeptal, zda bude možné kombinovat jízdu na jednu jízdenku vlaky ČD a vašimi, nebo ne? Kupř. z Mělníka do Prahy ČD, Praha-Ostrava s vaší společností a z Ostravy pokračovat opět s ČD. Něco mi říká, že to možné nebude, přesto doufám ;-) Pro všechny, kdo nebydlí v některém z velkých měst, kde vaše vlaky staví, by to samozřejmě bylo praktické... Děkuji za odpověď.
Radim Jančura
Ano, ale čekáme na zásah Úřadu pro hospodářskou soutěž. ČD nám po ročních urgencích nedalo provizní prodej jízdenek (který jinak běžně prodejcům nabízí), i když ze zákona musí. Zákon nám jako dopravci ukládá, abychom vám prodali jízdenku z bodu A až do bodu B, bez ohledu na to, kolik dopravců na vaší cestě vyměníte.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, proč jste zrušili kilometrový program? Nespočítali jste si předem jeho náklady? Uvažujete o jeho znovuzavedení? Bylo by to fajn. Díky za odpověď
Radim Jančura
KM program byl málo viditelný. Dával cestujícím 5% jízdného zpět, marketingově je lepší být o oněch 5% levnější.
Čtenářský dotaz
Dobrý den Vaší společnosti přeji mnoho spokojených cestujících a co nejméně problémů ,ale chtěl bych se zeptat jak budete řešit mimořádné situace ,například poruchu lokomotivy nebo zablokování tratě.
Radim Jančura
Dobrý den, zatím jezdíme s dvěma lokomotivami. Ty jsou sice po kompletní rekonstrukci, ale mohou vykazovat porodní bolesti. Od prosince, když už budou všechny lokomotivy v provozu, budeme muset jednu z nich umístit v České Třebové (cca v polovině trasy) a na lokomotivě bude sedět zbytečně mašinfíra a čekat na svou příležitost, aby zachránil soupravu, které by se porouchala lokomotiva. Žádali jsme ČD, aby nám za jakoukoliv úplatu tuto službu poskytlo. ČD bohužel o naše penízky zájem nemá :-(. Třeba dostanou rozum, v případě mimořádnosti pak stojí vše...
Čtenářský dotaz
Dobrý den, proč se mezinárodní studentský průkaz ISIC ve Student Agency neuznává? Nechce se mi věřit blábolům o ministerstvu dopravy. Je to tím, že na ISIC se dá jezdit po celé republice a na "oranžovou průkazku ROH" jen stanovenou trasu? Jsem tedy studentem v České republice nebo jen na trase A - B? Proč tedy neplatí všude? Nedávno ISIC ještě platil, nechce se mi věřit, že dnes už by to nešlo. Díky za odpověď
Radim Jančura
ISIC není oficiální žákovský/studentský průkaz.
Čtenářský dotaz
Chtěl bych se informovat zda ve Vašich vlacích bude platit sleva ZTP, ZTP/P. Jezdím občas do Prahy na kontroly a do lázní Darkov.
Radim Jančura
ANO, je to zákon, musíme a rádi:-)
Čtenářský dotaz
Dobrý den, měl jsem již možnost vyzkoušet Vaše vlakové služby při páteční jízdě. Doufám, že drobné nedostatky se podaří odstranit. Mám jen dotaz k občerstvení zdarma - ne každý je milovníkem kávy nebo mátového čaje. Uvažuje o rozšíření nabídky o černý nebo zelený čaj? Jinak přeji hodně úspěchů nejen v komerční železniční dopravě.
Radim Jančura
NE. Ostatní čaje máme za krásných 10 Kč :-).
Čtenářský dotaz
Dobrý den! Rád bych věděl,jak budete postupovat v případě poruchy lok.na př.v useku Zábřeh- Rudoltice,kde vlak nedojede do stanice a zůstane na trati stát.Tato řada lok.které pužíváte je známa častými poruchami.Jako bývalý zaměstnanec OKD Doprava vím ,že při poruše lok.bylo velmi obtížné zajistit odtažení vlaku nejen do stanice,ale i do cílové stanice,a trvalo to někdy i dost dlouho. Děkuji Roll
Radim Jančura
Naše "peršingy" jsou nejvychytanější loko v naší zemi. Bohužel nejsem železničář, nevím kde jsou Rudolice. Objízdné trasy máme vyřešeny, tam kde jsou nevhodné - například přes Brno - zpoždění až 120 min. budeme zkracovat nasazením autobusů, v podobě "mostu", které na dané výluce vygenerují zpoždění max 30-60 minut.
Čtenářský dotaz
Dobrý den pan Jančuro, součástí vašeho boje proti konkurenci je mimo jiné i zastavování v jiných stanicích než bývalo doteď zvykem. Chtěl jsem se zeptat, proč nepadlo rozhodnutí například na Studénku nebo Suchdol nad Odrou, tyto stanice mají potenciál více než 150 000 spádových cestujících. Zároveň v těchto stanicích již skoro žádný vlak ČD na Prahu nezastavuje. Je důvodem zbytečné prodloužení jízdní doby vašeho vlaku? Děkuji
Radim Jančura
Já jsem z Novojičínska. Pro toto spojení máme svozové autobusy z NJ, FM a Příbora, které začnou navážet cestující do Olomouce od 1.10. Nemůžeme stavět všude, jinak budeme courák :-(.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, velice vám fandím a rád vaše služby využívám! Je možné, že někdy v dohledné budoucnosti budou žluté lokomotivy jezdit na trase Praha-Brno se zastávkami, například různými, než jezdí vaše autobusy, čímž byste pokryl i některá další města? Asi není jednoduché se nacpat na tuto trať, ale vyhlídka jet žlutým vlakem, klidně bez nápoje zdarma atd., který má úroveň evropských parametrů, mě láká. Děkuji a přeji mnoho štěstí :)
Radim Jančura
Ano, Brno - Praha budeme jezdit od příštího roku, pokud o tom rozhodne pan mnistr dopravy. Ve čtvrtek připravujeme tiskovku, zatím vám nemohu říci více.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, nikde jsem nenašel informaci (ani v kanceláři RegioJetu na Hlavním nádraží :), jestli bude ve vlacích RJ možná přeprava jízdních kol, případně za jakých podmínek. Jestli se nemýlím, v autobusech SA zůstává situace stále poměrně schizofrenní: kolo je možné za příplatek přepravit, ale bez jakékoliv garance/možnosti rezervace. Tj. pokud při nástupu nezbude v zavazadlovém prostoru autobusu dostatek místa, musím buď na poslední chvíli svůj odjezd zrušit - nebo odjet podle plánu, ale své kolo předtím vyhodit. Ani jedna z obou variant mi nepřijde přiliš rozumná. Neexistuje způsob, jak v rámci jednotlivých autobusů SA umožnit (za odpovídající poplatek) rezervaci místa alespoň pro minimální počet kol? Děkuji za odpověď.
Radim Jančura
Kolo se do busu vejde vždy, ve vlaku začneme kola vozit (po předchozí rezervaci)od prosince, kdy k soupravě připojíme nové vozy.
Čtenářský dotaz
Dobrý den. Opravdu moc Vám fandím. Když jedu vlakem ČD tak mám pocit že hygiena je tam taková, že očkování proti žloutence by mělo být povinné - a to nejen na WC ale i na místech k sezení. Proto se těším, že bude možné jezdit vlakem evropské úrovně. Zajímalo by mne, zda plánujete i trasu Praha-Brno přes Žďár nad Sázavou ... ? ( byť by to bylo konkurencí k Vaší nejznámější Žluté lice autobusů ) A v neposlední řadě, bude v Praze napojení nádraží na letiště ? Nějaké Shuttle busy by byly velmi fajn - z nádraží na letiště jet v MHD je docela katastrofa Děkuji a přeji aby se konečně i v ČR hrálo podle pravidel a nezadávali se státní zakázky ČD bez výběrového řízení ...
Radim Jančura
Dobrý den, na trase Brno - Praha přes Žďár jezdí dotované rychlíky, které za 4 mld. ročně objednává MD. My jsme o tuto trasu usilovali, věříme, že příští rok snad MD vypíše soutěž. Zatím z Hlaváku na letiště budeme využívat Shuttle provozovaný ČD/DPHMP, připravujeme náš vlastní.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, pane Jančuro, s potěšením jsem se dočetla, že se Vám Váš záměr proniknout na železnici podařil a blahopřeji Vám. Mám dotaz, zda počítáte také s trasou Praha-Brno (jedno kde se startuje a kde je cíl, jde mi o spojení mezi těmito dvěma městy) a zda budete jezdit i za hranice (např. do Bratislavy nebo do Vídně). Děkuji a přeji hezký den.
Radim Jančura
Dobrý den, BRNO - PRAHA je další trasa, kterou by dopravce měl být schopen jezdit bez dotací. Budeme čekat na rozhodnutí pana ministra dopravy. Pokud svolí, budeme jezdit již od prosince příštího roku:-).
Čtenářský dotaz
Přeji příjemný den. Měla bych dotaz, proč nezajiždíte do železničních stanic, jak to je napsáno v JŘ 2010/2011( Návsí,Mosty u J.) Je to snad proto, že jsou tam výlukové práce a tím je jasné, že i zpoždění. Podle toho, jak píšete a všude preferujete,že budete jezdit na čas, se tedy nedivím. Ale někdo ty cestující musí odvést. A nezbývá to na nikoho jiného než na ČD. Tak si myslím,že jako dobrý podnikatel, jste se měl dát do boje i s těmito překážkami. A ne jenom jezdit po opravených kolejích. Jinak přeji tak jak ČD kilometry bez nehod.Děkuji za odpověď. Monika
Radim Jančura
Dobrý den, ano, je to tak. Jakmile bude ten úsek opraven, budeme se snažit až do Třince / Českého Těšína jezdit. Nyní je dochvilnost důležitější...
Čtenářský dotaz
Zdravím a přeji hezký den pane Vančuro, Vzhledem k Vašemu "rozšiřování" po Evropě, bych se rád zeptal, jestli jste někdy uvažoval o zavedení letecké regionální dopravy s nízkonádkladovými stroji například ve spolupráci s Lufthansou. Věřím, že pro Vaši společnost by tu prostor byl. V každém případě přeji hodně úspěchů na železnici a děkuji za odpověď.
Radim Jančura
Letadla určitě ne, byla by to naše sebevražda to jsme největším prodejce levných letenek, každá třetí letenka je prodána námi. Naše vlaky díky vaší podpoře jsou sázka na jistotu, proto se budeme rozrůstat už jen na železnici.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, jak to bude se studenstkým jízdným? Popř. bude sleva tak razantní jako u ČD, kde to činí skoro polovinu ceny jízdného? Budete akceptovat ISIC nebo jiné studentské karty? Díky a přeji hodně úspěchů
Radim Jančura
Pro studenty, tedy držitele žákovského jízdného, máme slevy jako ČD. Isic neuznáváme.
Čtenářský dotaz
Dobrý den. Především gratuluji. ČD potřebovaly konkurenci už před lety. Pane Jančuro, nehodláte se pustit také do stavby nebo oprav dálnic? Tam by to také Českému státu velmi prospělo.
Radim Jančura
:-) a byl bych mrtvý muž
Čtenářský dotaz
Vážený pane Jančuro, rád bych se zeptal kdy vaše soupravy budou moci jezdit na trati Praha - Děčín. Jezdím vlakem ČD každý pracovní den a cestování jejich šrotem je neúnosné. V zimě netopí vagóny, v létě není klimatizace, o stáří vagónů a opotřebení vagónů nemluvě + častá zpoždění.. Je to stát kdo komplikuje vytvoření konkurenčního prostředí na železnici a kraje svými dotacemi ČD kde neproběhlo řádné vyběrové řízení? Děkuji
Radim Jančura
Ano, máte pravdu, stát si nepřeje soukromníky na železnici, neb ČD jsou stále významným průtokáčem peněz do spřízněných firem. MD však na rozdíl od krajů alespoň slibuje první soutěže ještě letos. Třeba se pochlapí:-).
Čtenářský dotaz
Dobrý den, boudou v budoucnu jezdit i vlaky na trase Břecav - Bohumín? Tato trasa je značně vytížená a konkurenční Leo Expres již o ní uvažuje, jako Katowice - Vídeň
Radim Jančura
O tuto trať jsme bez dotací měli zájem již letos, budeme o ní usilovat od příštího roku - a to bez dotací (ČD na tuto linku má opět dotace). Rozhodnutí je na ministru dopravy.
Čtenářský dotaz
Dobrý den pane Jančuro, chci jen zeptat kdy začnete provozovat své autobusy či vlaky i na méně lukrativních linkách. Plánujete i vlastní lodní či leteckou flotilu?
Radim Jančura
Dobrý den pane Doležele, bohužel vůbec tomu nerozumíte. Linka Ostrava - Praha je černá můra ČD, na této trati ČD prodělává na Pendolinech 500 000 000 Kč ročně a od prosince ČD na této lince (díky nám) ztrácí i dotace na vlaky InterCity/EuroCity/Express, tj budou na těchto vlacích ztrácet dalších 100 mil. Kč. Tak proč si myslíte, že je to lukrativní spojení? V regionální objednávané dopravě dostávají ČD vysoké dotace, které tímto kompenzují ztrátu a generují zisk. Takže věřte nebo ne, i ta nejposlednější regionálka z Horní Dolní do Dolní Horní s jednou babičkou je pro ČD zisková, neb ČD dostávají na ně 12 miliard ročně!!
Čtenářský dotaz
Dobrý den pane Jančuro, jakou další železniční linku plánujete? Plánujete i nějakou novou autobusovou linku?
Radim Jančura
:-) ještě tento týden se to dozvíte
Čtenářský dotaz
Dobrý den, musím říct, že vám fandím. Konkurence neuškodí ani na železnici. Líbí se mi celkově, jak jste se rozhodli koncept vlaků uchopit. Mám jen jednu pro mě docela zásadní připomínku, musím říct, že při rozhodování o dopravci na trase Ostrava - Praha je pro mě zásadním kritériem délka přepravy a v tomto bohužel (i pro mě, jinak bych se zcela určitě rozhodla pro vás) zatím pendolino vyhrává. Plánujete s tím něco udělat? Díky
Radim Jančura
ANO. My budeme bojovat o to, abychom byli pomalejší max. o 10 minut, což je reálný rozdíl naklápění. Do té doby se musíte sama rozhodnout, zda zaplatíte za Pendolino cca 600 Kč, nebo nám 230 Kč. Když nás podpoříte, budeme jezdit časem každou hodinu...
Čtenářský dotaz
Dobrý den, podobně jako ostatní, bych chtěl vyjádřit potěšení nad projektem RJ a alespoň morální podporu. Chci se zeptat, zda uvažujete o nasazení vlaků RJ na mezinárodních tratích. Děkuju.
Radim Jančura
:-) uděláme pro to vše. Již dnes jezdíme autobusy po celé Evropě.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, gratuluji k úspěšnému startu Vašich vlaků. Chtěl jsem se zeptat, zda při službách které poskytujete (stevardka, občerstvení zdarma, noviny, wifi) a při poloviční kapacitě sedadel oproti ČD ve vlaku, se provoz opravdu ekonomicky vyplatí, když jezdíte za nižší ceny než ČD. Nebo jej teď dotujete a ceny se budou muset zvedat? Dále by mě zajímalo, kdy zavedete také 1. třídu a jak bude vypadat, oproti druhé s kterou začínáte. Děkuji a přeji hezký den.
Radim Jančura
Dobrý den, nikdy nebudeme dražší, než ČD. Začínáme sice jen s kapacitou 240 míst, ovšem během roku 2012 budeme postupně soupravu prodlužovat až na kapacitu 400 míst a pak bude ekonomika výrazně lepší:-).Jednička vyjede v druhé polovině příštího roku. Myslím, že vzhledem k prostorovému komfortu v naší 2. třídě, jedničku ani nepotřebujete:-).
Čtenářský dotaz
Dobrý den pane Jančuro, Nešlo by v rezervačním systému nějak odlišit sedačky ve a proti směru jízdy? (když sedím proti směru tak se mi někdy dělá zle). Je z vašeho pohledu Opava příliš malá na návazný autobus? podle současného jízdního řádu je vždy při přestupu v Ostravě z CD na RJ (nebo opačně) 40 minut čekání. Děkuji a přeji hodně štěstí. Martin Smrček
Radim Jančura
Dobrý den, Opava je železniční destinace. Bohužel díky tomu, že ČD historicky obsadilo přestupové časy (což je pochopitelné) tak, že nám nezbývá, než jezdit v časech, na které nejsou přípoje:-(.
Čtenářský dotaz
Dobry den, pripojuji se k ostatnim co vam fandi :) Musim rict ze vasemi autobusy jezdim velice rad, tak snad to u vlaku budu stejne. Chtel jsem se nicmene zeptat jestli do budoucna neuvazujete o nasazeni valku i na trase Brno-Ostrava?
Radim Jančura
Brno - Ostrava jen bus, vlakem bychom rychlejší nebyli:-(
Čtenářský dotaz
dobry den, gratuluji k rozjezdu a chtel bych se zeptat, jestli se dari rozvijet nejakou budouci spolupraci s DB. dekuji
Radim Jančura
:-) to nemohu ani naznačovat
Čtenářský dotaz
Jaké opatření zavedete aby se na trase Praha-Ostrava nestalo co se stalo na jiných trasách SA kdy se na triviální cestu člověk musí rezervovat málem 14 dní dopředu ? Jde o to, že člověk přijde v pátek večer na nádraží a usměvavá slečna mu oznámí že může jet nejdříve v neděli, protože všechno už je vyprodáno.
Radim Jančura
Od prosince budeme jezdit 9x denně a hlavně budeme přidávat posilové vagony. Naším cílem je mít sedačkovou kapacitu 400 sedaček, což je proti busu značný pokrok.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, myslím, že je škoda zrušení spoje ze Zlína do Brna. Neuvažujete o případném zavedení nové linky v lepších časech jen mezi Zlínem a Brnem? Už jen kvůli potenciálu dalších návazných linek. A dál by mě zajímalo, jak budete řešit situace, kdy se vlakový přípoj Zlín-Olomouc zpozdí například díky špatné dopravní situaci v Přerově? Vlak přece nemůže jen tak počkat. Děkuji za odpověď a přeji Vám štěstí se zaváděním vlaků a hlavně nerušte nám autobusy na úkor RegioJetu ;-)
Radim Jančura
Dobrý den, díky nám získá Zlín poprvé v historii spojední 8x denně do Prahy a to přestupem bus - vlak v Olomouci. Spojení je garantované, máme tam dostatečné rezervy, snad to bude fungovat.
Čtenářský dotaz
Dobrý den pane Jančuro, po shlédnutí fotek z Vaše vlaku, kde místo 8 míst, jsou 4 sedačky, mi opravdu spadla čelist. Wifi, zásuvka... Tak to byl jeden z důvodu, proč jsem vlakem nejezdil. Za zásuvku jsem dal v ČD tolik, že se mi zdálo, že je to služba pouze pro lidi, kteří si prací ve vlaku na zásuvku vydělají, ne pro nějaké chudáky, kteří snad chtějí ve vlaku brouzdat a krátit si čas...! Vlaky ČD vs. Vaše, vypadjí jako bych chodil k zubaři v roce 1985, kdy nás pan zubař za špatné čištění zubů trestal bolestí a občas si to i užíval, a kvalitní dentista dnes. Díky! Dotaz nemám. Připojím jen přání, aby se Vám dařilo a státní instituce Vás netrestaly za Vaši troufalost ujídat z již předem nakrájeného a rozděleného koláče.... Konečně si troufnu jet z Ostravy do Prahy i se svým dítětem, aniž bych se bál, že budu extrémně otravovat zbylých 7 cestujících v kupé.
Radim Jančura
:-) díííky. ČD vyberou od cestujících 6 mld., od státu a od krajů 12 mld. ročně. Takže jejich klient není často zákazník, ale jen ten, kdo platí tučné dotace. To se snad brzy změní, po našem vstupu na bus dopravu se kvalita naší konkurence taky výrazně zlepšila, dá se očekávat, že i ČD "půjdou do sebe".
Čtenářský dotaz
Dobrý den, velmi Vám fandím a jsem rád, že se železniční doprava v ČR také dostala do 21. století. Chtěl bych se optat, zda plánujete obsluhovat i trasu Ostrava-Brno, případně Bohumín - Vídeň? Chápu, že jednokolejka z Přerova do Brna je asi zásadní komplikací a autobusovou linku už máte, ale i tak bych Vaše vlaky na této lince rád viděl a ještě radši využíval. Děkuji. V.
Radim Jančura
Brno - Ostrava jen bus, Ostrava - Břeclav ano.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak je to u Vás se studentskými cenami jízdenek, ČD má studentskou slevu jen z místa bydliště do místa sídla školy, takže pokud jedu někam jinam, např. na výlet, můžu na slevu zapomenout. Bude to tak i u Vás nebo bude sleva celostátní? Děkuji za odpověď a přeji hodně štěstí
Radim Jančura
Ne, máme to jako u ČD - ze školy do bydliště. Pro mladé tady máme internet, ti co se internetu nebojí, jezdí za pusu bez ohledu na slevy :-)
Čtenářský dotaz
Dobrý den, na Vašich vozech se mi zdál nepříjemný informační systém. Je totiž umístěn ve dveřích za tónovaným sklem a tak je špatně čitelný. Plánujete toto nějak změnit? děkuji za opodvěď
Radim Jančura
Ano, během několika dnů čísla vozů zvětšíme. V průběhu 2012 budeme nahrazovat el. tabulemi.
Čtenářský dotaz
Dobré ráno pane Jančura, chtěl bych se zeptat ohledně změny na autobusové trase Brno - Zlín. Docela mě zarazilo, že tato linka, kvůli vlakovým spojům RJ bude vedena z Brna přes Olomouc do Zlína. Neplánujete např. zachování některých spojů z Brna do Zlína? Trasa Brno - Olomouc je dobrá, ale pro cestující až do Zlína je nezajímavá, z časových důvodů. Dál bych se chtěl zeptat, na jakých trasách byste rád viděl další expanzi vlaků RJ? Co třeba Katowice Airport - Ostrava - Hranice - Brno - Wien - Bratislava :)
Radim Jančura
Brno - Zlín jezdit už nebudeme, jezdí vám tam naše konkurence co 15 minut. To spojení Katowice Airport - Ostrava - Hranice - Brno - Wien - Bratislava je od nikud nikam.
Čtenářský dotaz
Dobrý den pane Jančuro, je možné ve Vašich vlacích pohodlně cestovat s dítětem v kočárku?
Radim Jančura
Dobrý den, s golfem již dnes, s velkým kočárkem až od prosince, kde budeme mít vhodný vůz.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, zajímalo by mě, co budete dělat, když se vám na trati rozbije lokomotiva nebo nebude průjezdná trať kvůli nějaké mimořádné události. Co uděláte s cestujícícmi? A ještě další věc: co se mnou uděláte, když nastoupím do vlaku bez místenky a bude plno? Může se to stát? Nebo mě na nástupišti řeknete, že nemám nastupovat? Jsou relace, na kterých se nevyplatí jezdit s místenkou, protože tam vlaky jezdí skoro jako MHD a lidé přicházejí na poslední chvíli.
Radim Jančura
Dobrý den, 1) zatím jezdíme s 2 loko, od prosince ustájíme zálohu v polovině trati v České Třebové. 2) Stew budou před dvěřma informovat: máme plno, nenastupovat!! Je to přežitek kupovat jízdenky na nádraží, nebo ve vlaku, kupujte levněji přes web a choďte k vlaku na jistotu!! Pokud nestíháte, můžete 15min předem rezervaci bezplatně zrušit.
Čtenářský dotaz
Dobrý den pane Jančura, chci se jen optat, budete stále nakupovat staré lokomotivy a vagóny a modernizvoat je či máte vizi i nákupu úplně nových vozů a vlaků? Tak jak LeoExpres.
Radim Jančura
Dobrý den, tak 1) od prosince budeme postupně nasazovat nové vagony a za 2) máme-li jezdit za 230 s krásnými 6 let starými, nebo za 600 s novými, tak já beru 230 Kč.
Čtenářský dotaz
Hezký den pane Jančura, držím pěsti v boji za kultivaci vlakového spojení. Rád bych využíval vaše služby, ale bohužel v České Třebové vlaky nestaví. Plánujete v budoucnu zde stavět a nebo mít spoj ve směru Brno? Pěkný den a jízdě vašich vlaků zdar!
Radim Jančura
V prosinci 2012 bychom rádi v ČT jezdili taky. Uvidíme :-)
Čtenářský dotaz
Dobrý den, jaká je šance, že byste jezdili na trati Vsetín-Praha? Je to prakticky přes celou republiku a pokrytí vlaky ČD je špatné - nemluvě o jejich kvalitě.
Radim Jančura
Dobrý den, toto jsou rychlíky dotované - objednávané ministerstvem dopravy. Tím, že jsme vstoupili na trať Praha - Ostrava, ušetří MD 100 mil. Kč tím, že již NESMÍ tuto linku ČD dotovat a tyto peníze může použít třeba právě na rychlíky do Vsetína. Pokud bude MD (jak slibuje) soutěžit rychlíky, tak ušetří ze 4 mld. cca 1 mld. a za tyto peníze můžete mít spojení ze Vsetína každou minutu.
Čtenářský dotaz
Konečně se někdo postavil monopolnímu molochu České dráhy, děkujeme! Nechcete ještě zavést konkurenci České poště a České televizi? :-)
Radim Jančura
Česká pošta vydělává, funguje, Česká televize je na tom taky dobře, porovnejte si se Slovenskou televizí a dáte mi za pravdu. Na železnici budeme mít práci na dalších 20 let, česká železnici si trochu průvanu zaslouží:-)
Čtenářský dotaz
Dobrý den pane Jančuro, rád bych Vám chtěl pogratulovat a vznést jeden dotas. Vím že Vaše vlaky zastavují v Hranicích na Moravě. Ale má te v plánu začít jezdit i jižní linku ze Žiliny, Púchov, Povožská Bystrica, Vsetín a Valašské Meziříčí?
Radim Jančura
Zatím ne. Budeme jezdit do Žiliny, ale přes Ostravu.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, organizuji v Univerzitním centru v Praze přednášky se zajímavými osobnostmi pro univerzitní studenty, kteří chtějí rozšiřovat obzory i mimo zdi univerzity. Myslím že Váš postoj k podnikání má dnes co říct. Nechtěl by jste na hodinku na dvě přijít na menší besedu se studenty VŠ. Věřím, že máte docela plný kalendář, takže rádi Vás uvítáme kdykoli během školního roku. petrmartinek@gmail.com
Radim Jančura
Ano, rád, napište mi, na VŠ chodím přednášet rád a zdarma :-)
Čtenářský dotaz
Dobrý den, psal jste, že ISIC není ofociální studentský průkaz, ale tady si dovolím nesouhlasit, protože například na MU ISIC tímto průkazem je- tedy žádný jiný průkaz student MU nemá a ISIC je pro studenty MU povinný. Nebylo by tedy vhodné o akceptaci ISIC alespoň uvažovat?
Radim Jančura
NE.
Čtenářský dotaz
Dobry den, pane rediteli, drzim Vam palce a rad bych se zeptal, zda planujete take vypravit vlaky na tratich Praha - Brno - Ostrava. Dekuji.
Radim Jančura
Praha - Brno od příštího roku, pokud se tento týden rozhodne náš ministr dopravy.
Čtenářský dotaz
Přeji hezký den a především gratulace :-)) Ráno jsem si vyslechl na ct24 rozhovor s náměstkem CD, který využil rozhovor pouze k jediné věci, kdy neváhal na Vás i v tom krátkém časovém prostoru nakydat co nejvíc svinstva a vědomě i v některých věcěch lhal. A poslední otázku, jak budou reagovat CD na Vaši cenovou politiku zcela ignoroval, a místo toho varoval, že Vaši strojvedoucí nejsou dostatečně proškoleni a představují pro cestující riziko, kdy jako důkaz uváděl, že ve zkušebním provozu strojvedoucí žlutého vlaku ignoroval červenou na návěstí a ohrozil rychlík CD a že pouze duchapřítomnosti pracovníků CD se nic nestalo. Můžete k tomu sdělit Vaše stanovisko?
Radim Jančura
ČD zuří, odmítají nám zpřístupnit myčku (kterou postavili z peněz daňových poplatníků), odmítají nám dát provizní smlouvu, abychom jim, jak nám ukládá zákon, prodávali jízdenky... Strojvůdce máme také od ČD, jsou to jejich bývalí zaměstnanci.
Čtenářský dotaz
Pane Jančuro, neskutečně Vám fandím. Zajímalo by mně, kolik hodin denně pracujete. Vždy od pseudomanažerů státních a polostátních molochů slýchávám, že pracují minimálně 14 hodin denně i během víkendů. Jak Vy osobně žijete? Také pořád pracujete nebo stačí když je člověk schopný a pak pracuje cca 8-10 hodin denně....
Radim Jančura
Pracuji jen 10 hodin denně, o víkendu zásadně nikdy, to se dávám dokupy!!
Čtenářský dotaz
Dobrý den, pane Jančuro. Chtěla bych vyjádřit svůj obdiv k Vám. Strašně moc Vám s přítelem fandíme. Vaše žluté autobusy využíváme několikrát do měsíce. Ať už na cestě do Prahy, do Jihlavy, ale i do Vídně. Nemůžeme si prostě stěžovat. Vy nejste konkurence pro někoho. Vy totiž konkurenci nemáte! Strašně Vás obdivuji za to, jak jste jako jeden z mála podnikatelů vydržel a prosadil si svoje, ikdyž jste měl s rozvojem Vaší firmy na začátku problémy. Vy jediný jste byl schopný dokázat, že jde cestovat líp a za mnohem lepší ceny se 100% luxusem a ne starýma ,,rozhrkanýma,, Karosama. Patří Vám můj obdiv i veliký dík! Chystáme se samozřejmě svézt i žlutým vlakem =) Přeju Vám obrovskou klientelu, co nejvíc slušných cestujících a ať Vám to dále vychází! Veronika z Brna
Radim Jančura
:-) děkuji, to je milé:-)
Čtenářský dotaz
Gratuluji a rád bych se zeptal, jak moc Vám management ČD házel klacky pod nohy a jak dlouho ještě házet podle Vás bude? Nemám zrovna pocit, že by byli z konkurence moc nadšení .-)
Radim Jančura
Dělají vše proto, abychom nevyjeli. Čekáme na podporu Úřadu pro hospodářskou soutěž, ten již má rok na stole naše podněty a nic nedělá.
Čtenářský dotaz
Dobry den, kolik stoji jedna cesta do Ostravy v nakladech? Nejak se nemuzu dopocitat toho aby to bylo vybec ziskovy, nemate dumpingove ceny? Nebo zamestnanci maj jen dvacku na hodinu? Dekuji.
Radim Jančura
:-) máme ceny plus mínus jako ČD, jen máme nižší náklady a uděláme vše proto, abychom měli vysokou obsazenost.
Čtenářský dotaz
Ráno jsem viděl na ČT24 náměstka z ČD, jak neuměl vysvětlit, proč jsou drahý, hajzly mají špinavý (za.raný), jezděj se zpožděním a na to všechno ještě doplácíme z našich daní. Držím Vám palce!!!!!
Radim Jančura
:-) ČD si budou muset zvyknout na to, že už nebudou na železnici samy. Cílem je, aby železnice v ČR byla barevná. Pokud by všechny vlaky byly žluté, tak by to taky nebylo dobře - i my bychom mohli usnout na "vavřínech".
Čtenářský dotaz
Dobrý den, nechápu vaši snahu přepravovat lidi do Zlína z Olomouce autobusem. Do Otrokovic, což je prakticky předměstí Zlína spojené trolejbusem, vede opravená koridorová trať, po níž vlak dojede bez nepohodlného přesedání rychleji než autobusem (navíc přes ucpaný Přerov). Zároveň by mě zajímalo, kde budou vaše autobusy před olomouckým nádražím zastavovat. Pochybuji, že vás dopravní podnik Olomouce pustí před budovu, kde je nově vybudovaný terminál pro MHD. Díky za odpovědi
Radim Jančura
Dobrý den, my jsme spustili linku Ostrava - Praha, spojení Zlín - Praha autobus - vlak je jen doplněk. Díky nám dostalo krajské město Zlín poprvé důstojné spojení s Prahou. DP města Olomouce, resp magistrít nás MUSEL před nádraží pustit. Je to zákon. Tak toto byla podle všeho poslední otázka, za 8 minut mi jede zpátky žlutý vlak z Prahy do Ostravy, jdu pomoci stevardkám. Dopředu se omlouvám za ještě zatím nedokonalý servis na palubě, učíme se, za týden už to bude snad na jedničku:-). Děkuji za shovívavost. Uděláme pro to všichni maximum :-). Přeji hezký den a brzy na viděnou v našem vlaku, vyzkoušejte si nás!! :-) Radim Jančura