Pondělí se stalo historickým dnem pro českou železniční přepravu. Na trh vstoupil soukromý dopravce RegioJet, který patří pod křídla Student Agency Radima Jančury. RegioJet se stal první firmou, která nebude na českých tratích dotována státem.

První vlaková souprava vyjela z nádraží v Havířově v pondělí v 5:20. Souprava jede přes Ostravu, Pardubice, na pražském hlavním nádraží by pak měla podle jízdního řádu být v 9:31.

Z Prahy vyrazili první cestující směrem k Havířovu v 7:27. Tedy přesněji: v 7:32. "Měli jsme pět minut zpoždění. Ale to měly všechny vlaky," sdělil přímo z vagónu pasažér Vladimír Jurka, který míří z pražské Libně do Olomouce.

ON-LINE CHAT

 Radim Jančura, majitel RegioJet

 

Čím ještě chce RegioJet přesvědčit zákazníky? Jak dlouho se bude snažit držet nízké ceny oproti konkurenci? A ustojí vůbec nový dopravce politiku nízkých cen po finanční stránce?

Na to vše i více se můžete už teď ptát majitele RegioJetu Radima Jančury, který bude hostem online rozhovoru serveru IHNED.cz.

Na Vaše dotazy začne odpovídat v pondělí v 10:00.

OTÁZKY POKLÁDEJTE ZDE

Firma začíná s ojetými vozy z Rakouska, které ale vypadají téměř jako nové. Vagon soupravy má kapacitu maximálně 50 osob.  Najdete v nich například kožené sedačky, koberce, klimatizaci a pro každého pasažéra jednu elektrickou zásuvku. Ve vlaku také funguje wi-fi připojení, i když je zatím slabé.

Cílem majitele Student Agency Radima Jančury je poskytnout cestujícím maximální komfort, na kterém založil  svůj byznys i v autobusové dopravě. K němu by měly přispět, podobně jako ve žlutých autobusech, stevardky. V každém vagonu bude jedna.

Specifikem nových žlutých vlaků je i jídelní lístek. Jančura by totiž chtěl lidi naučit ve vlaku opět jíst. Cestující tak bude mít možnost si za nízkonákladové ceny objednat čerstvé potraviny a jídlo.

,,Cílem je naučit opravdu cestující, aby si nekupovali staré bagety na nádražích, a koupili si kvalitní jídlo ve vlaku a vychutnávali si ho během jízdy," řekl při prezentaci žlutých vlaků Jančura.

Když se podíváme na některé položky jídleního lístku RegioJetu a Českých drah, tak Jančurova firma je o poznání levnější.

Porovnání vybraných položek z jídelních lístků RegioJetu a Českých drah.

Nevýhodou RegioJetu ale je absence teplých pokrmů, které České dráhy nabízí. Navíc ČD se podle dřívějšího vyjádření mluvčího Radka Joklíka připravují na modernizaci jídelních vozů a také rozšíření menu.

Soupravy RegioJetu budou na trase Praha – Ostrava – Havířov zprvu jezdit ve třech párech. Od prosince se pak jízdní řády změní, vlaky budou jezdit každé dvě hodiny, ve špičce dokonce každou hodinu. Nejlevnější lístek vyjde na 230 korun.