Když letos na jaře zveřejnil časopis Billboard seznam nejlépe vydělávajících hudebníků současnosti, nikoho nezaskočilo, že na vrcholu stanula Lady Gaga. Jenže zbytek první desítky by mohl leckoho překvapit - aktuální hvězdičky z žebříčků jako Justin Bieber či Taylor Swift v něm tahají za kratší konec a mnohem lépe se daří veteránům, jako jsou Eagles nebo Paul McCartney.

Velké peníze ale vydělávají na koncertování, a když už vydají desku, tak jen proto, aby měli reklamu. Desítky let fungující hudební byznys se v nulté dekádě rozsypal.

Hudební obchody i časopisy krachují a vydavatelské společnosti propouštějí zaměstnance a omezují výdaje na reklamu. Od historického vrcholu v roce 1999 klesly zisky průmyslu o 64 procent a propad se zvyšuje každým rokem. Nemůžou za to ale jen piráti, díky technologickému vývoji se mění konzumentské návyky posluchačů, kteří dávají přednost hudbě v digitálním formátu.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru