Hudební vydavatelství se na Slovensku rozhodla zastavit dramatické propady prodejů hudby. Ve spolupráci s mobilním operátorem Orange proto od zítřka spouští rok a půl připravovaný český projekt MusicJet, který zpřístupní 1,5 milionu českých i zahraničních skladeb od šesti velkých hudebních vydavatelství k poslechu zdarma. Podle zakladatelů MusicJetu má být projekt spuštěn v nejbližší době také v Česku.

"Pokud se nám to podaří dát na trh, může to radikálně změnit situaci v hudebním průmyslu," řekl tehdy jeden z tvůrců projektu, šéf české pobočky Universal Music Group Tomáš Filip. MusicJet se však o půl roku zpozdil. Teď je hotov a firma Bald Brothers, jež celý projekt v Česku a na Slovensku realizuje, se ho rozhodla nejprve otestovat na Slovensku spolu s mobilním operátorem Orange. "Do projektu jsme investovali rok a půl vývoje a obrovské množství finančních prostředků. Zákazníci budou mít možnost vybrat z 1,5 milionu skladeb k poslechu zdarma,“ říká jeden ze zakladatelů Bald Brothers Michal Horák.

Horákova firma projekt z větší části vlastní a investuje do ní vlastní kapitál. Vydavatelství Supraphon, Universal a Ochranný svaz autorský v něm drží každá pětiprocentní podíl. O majetkovém vstupu Sony Music, EMI a Warner Brothers do projektu se ještě jedná. Všechna výše uvedená vydavatelství však poskytnou své skladby k poslechu v databázi MusicJetu.

MusicJet tak bude fungovat jako ústřední digitální archiv s domácími i zahraničními katalogy největších vydavatelství v Česku, který posluchačům nabídne tři verze. První verze bude zdarma, s reklamami, a posluchači umožní poslech všech skladeb pouze na počítači. Za druhou verzi zaplatí zákazník měsíčně tři eura (74 koruny). Nebude obsahovat reklamu a umožní sestavovat seznamy skladeb, které si zákazník bude moci poslechnout i bez připojení k internetu. Třetí verze vyjde na šest eur měsíčně (148 korun) a od předchozí verze se má lišit tím, že skladby bude posluchač schopen synchronizovat a přehrávat pomocí aplikace také ve svém telefonu.

Související