Restrukturalizační plán Českých aerolinií (ČSA) je dva roky po výměně vedení u konce, píše dnešní Mladá fronta Dnes (MfD). Podle jejích informací by na konci letošního roku mělo ve firmě pracovat 1400 zaměstnanců a po roce 2012 zůstane v provozu nanejvýš 26 letadel namísto 39, která byla ve flotile ČSA na konci loňského roku.

"Na konci letošního roku se už České aerolinie dostanou v zásadě do stavu, jak určil restrukturalizační plán. Příští rok už bude především ve znamení zklidnění," řekl listu prezident společnosti Miroslav Dvořák.

Podle něj je jasné, že dopravci po roce 2012 zůstane 19 airbusů. Firma zatím definitivně nerozhodla, co udělá s flotilou sedmi menších turbovrtulových letadel ATR 42 na krátké tratě. Těm končí příští a přespříští rok leasing. Jednou z variant je prodloužení pronájmu, což je podle Dvořáka nejpravděpodobnější řešení, ale ještě není rozhodnuto, píše MfD. O nákupu nových malých letadel zatím firma nerozhodla.

Boeingy skončí

Z flotily také podle informací deníku zmizí sedm boeingů, které bude firma postupně prodávat. U nich končí leasing, společnost je získá do svého majetku a následně prodá.

Taková redukce flotily se nelíbí prezidentu Českého sdružení dopravních pilotů (CZALPA) Filipu Gasparovi. "V plánu se mluví o 27 letadlech, teď to vychází o letadlo méně. A to nemluvím o nutné rezervě na provoz," podotýká. Plán podle něj počítal i s více piloty, než teď vedení uvádí.

Podle deníku Dvořák však taková slova odmítá. Plán se prý plní přesně tak, jak ho schválila vláda. MfD upozorňuje, že plán není veřejný, nelze tak říct, zda mají pravdu piloti či vedení.

Do konce restrukturalizace má z firmy odejít ještě nejméně 30 pilotů a odpovídající počet letušek.

ČSA se v roce 2009 ocitly před hrozbou krachu, když provozní ztráta přesáhla 3,5 miliardy korun. Pomohla jim mimo jiné státní pomoc ve výši 2,5 miliardy korun. Po nástupu nového prezidenta Miroslava Dvořáka a výrazném osekání nákladů se ztráta loni snížila na 324 milionů korun.