Přišlo další dějství vstupu konkurence na české koleje. Soukromý železniční dopravce RegioJet ze skupiny Student Agency ve středu zveřejnil jízdní řád pro podzim a také kompletní přehled cen jízdného ve žlutých vlacích. Jednosměrná jízdenka z Prahy do Ostravy vyjde na 295 korun, na tzv. kreditovou jízdenku se cena sníží na 230 Kč.

Z Prahy do Havířova vyjede rychlík třikrát za den, když ranní spoj vyjede v 7:27 a v Havířově bude o čtyři hodiny později. Další spoje vyjedou z metropole v 11:27 a poté v 17:27. V opačném směru pojedou čtyři spoje. První vyjede v 5:20 (jezdit bude pouze v pracovní dny), další v 6:27, 12:27 a 16:27, přičemž cesta jim zabere 4 hodiny  a 11 minut.

První žlutý vlak se pak na trať mezi Prahou, Ostravou a Havířovem vydá 26. září. Vlaky RegioJetu vyjedou v první fázi jako pětivozové soupravy s celkovou kapacitou až 240 míst k sezení. Zatím budou jezdit dvě tréninkové soupravy. Další rozšíření nabídky spojů pak nastane v průběhu října a v plné síle s devíti spoji v každém směru vyjede RegioJet od prosince, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád.

Příklady jízdného

Jednosměrné jízdné pro spoje RegioJetu z Prahy pro dospělou osobu.

Kam Zákl. jízdné Kreditní jízdenka
 Pardubice 100
80
 Ústí n. Orlicí
150 130
 Zábřeh 190 160
 Olomouc 220 190
Hranice n. Moravě 275 230
 Ostrava 295
230
 Havířov 330
280

Jízdenka je tak levnější než má dosud dominantní dopravce České dráhy (ČD). Ty prodávají jízdenku do Ostravy za 329 Kč se základní In-kartou 25 a za 219 Kč s In-kartou 50. Základní jízdné bez slevy je pak 438 korun.

Vlaky RegioJet budou stavět celkem v 11 destinacích. Spolu s informacemi o jízdném a časech spojů spustil dnes RegioJet na adrese www.regiojet.cz zbrusu nový prodejní portál.

ŽLuté vlaky budou mít čtyři druhy jízdného: akční jízdné – pro držitele kreditovýchjízdenek; zlevněné jízdné –pro držitele kreditovýcha otevřených jízdenek; obyčejné jízdné – na pevný den a vlak, zakoupené na pobočce s možností uplatnit všechny slevy (zpáteční, skupinovou i RailPlus); zvláštní jízdné – pro děti 6-15 let, důchodce, držitele průkazů ZTP ad.

Podle šéfa StudentAgency Radima Jančury již RegioJet prodal stovky jízdenek, což je patrné i při on-line objednávání na novém portálu. "Jízdenky nebudeme kontrolovat, pokud si člověk sedne na místo, na které byla jízdenka koupena," konstatoval.

Konkurence se nebojí

Na adresu další konkurence v podobě Leo Expressu, který by měl vstoupi na železnici v prosinci roku 2012, Jančura podotknul, že se jí rozhodně nebojí. "Myslím, že na lince skončí České dráhy. Už nyní na ní prodělávají, a až jim vezmeme cestující a budou muset zlevnit, prodělají ještě víc," prohlásil šéf Student Agency.

Co přinese RegioJet

Více místa

Zatímco ve srovnatelném vagonu Českých drah je kolem osmdesáti sedadel, RegioJet jich ve vagonu nabídne pouze 48. Chce tak garantovat největší pohodlí.

Ostrý start na konci roku

Zatím Jančura vyjede pouze s repasovanými vagony, ty nové, které se nyní vyrábí v Rumunsku, nasadí až koncem roku. To by se měla objevit i první třída a další rozšíření služeb.

Za rok další konkurence

Do boje mezi Českými drahami a RegioJetem má příští rok vstoupit i společnost Leo Express Leoše Novotného mladšího. Ten sází na ucelené jednotky Stadler.

Jančura uvedl, že RegioJet investoval 5 milionů do prodejních míst na nádražích.

Z informací o dalším provozu uvedl, že od prosince bude součástí vlaků i dětský koutek, přebalovací pulty anebo i konferenční místnost pro případné obchodní schůzky.

V rámci skupiny StudentAgency pak chce nabízet cestujícím i návazné autobusové spoje z Olomouce. Jedna autobusová linka naváže na vlaky ve směru Otrokovice a Zlín; druhá pak ve směru Nový Jičín, Příbor, Frýdek-Místek a Karviná. Obě budou odjíždět a přijíždět v Olomouci přímo před budovu hlavního nádraží.

Necelé tři týdny před začátkem konkurence na trati z Prahy do Ostravy je tak jisté, že na souboji vydělá hlavně zákazník, který bude platit méně než dosud za výrazně lepší servis.