O nástupci Švorce bude muset rozhodnout výběrové řízení. Zatím ale není známo, kdy bude vypsáno, řekla Květa Kočová z tiskového oddělení ministerstva dopravy.

Podle ministra Dobeše se ŘSD v budoucnu bude muset transformovat ze státní firmy na akciovou společnost, což bude spojeno s dalšími personálními změnami. Základní investiční priority budou spojené s modernizací dálnice D1 a přípravou a realizací rychlostní komunikace R35, což bude mít na starosti právě nový zmocněnec Švorc.

Švorce do funkce generálního ředitele ŘSD dosadil bývalý ministr dopravy Vít Bárta (VV) 24. srpna loňského roku.

Na postu vystřídal Alfréda Brunclíka, kterého Bárta vinil z chyb při sestavování seznamu silničních staveb, kde se kvůli nedostatku financí měly zastavit stavební práce.

Za "tragické pochybení" označil Bárta především zařazení na seznam mostu u Bohumína, který je součástí přivaděče na D47. Podle Bárty měl tehdy Švorc zlepšit komunikaci mezi státem a stavebními firmami a tlačit na snižování cen stavebních prací.

ŘSD působí jako investor při výstavbě nových komunikací. Zároveň se stará o údržbu dálnic, rychlostních komunikací a silnic první třídy, silnice nižších kategorií mají na starosti jednotlivé kraje.