Prodej nových osobních aut v České republice od ledna do srpna vzrostl o téměř dvě procenta na 114 507 vozů. V samotném srpnu registrace stouply o 17 procent. Dovoz ojetin se zvýšil o tři procenta na 88 785 vozů. Oznámil to v pondělí Svaz dovozců automobilů.

Firemní vozy tvořily přes 56 procent prodeje. Největší zájem byl o malá auta, která tvořila 26 procent trhu. Následuje nižší střední třída s pětinovým podílem.

Nejprodávanější značkou byla Škoda s 33 997 vozy a podílem 29,7 procenta. Následuje Volkswagen s odbytem 9883 aut a na třetí příčce skončil Ford, který prodal o 369 vozů méně. Na dalších místech jsou Renault a Hyundai. Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia s 15 443 vozy před Fabií (viz infografika v záložce nahoře) s 10 456 a Fordem Focus s prodejem 3579 aut.

Užitkových vozů se prodává více

Prodej lehkých užitkových automobilů vzrostl do konce srpna o osm procent na 8032 vozidel. Nejprodávanějšími automobily byly Ford Transit, Citroën Berlingo a Peugeot Boxer. Registrace nových nákladních vozidel se zvýšily o 62 procent na 4893 aut. První je značka Mercedes-Benz, následuje MAN a DAF. Prodej autobusů se zvýšil o 15 procent na 436 vozidel.

Prodej motocyklů za osm měsíců roku klesl o devět procent na 13 819 strojů. Pokles přitom pokračuje již třetí rok. V kategorii nad 50 ccm vede Honda před Yamahou a značkou Maxon.

Jak se prodávaly jednotlivé modely Škoda od roku 1997 do současnosti