Zisk čínské automobilky SAIC překonal očekávání analytiků, kteří jej odhadovali na 8,1 mld. jüanů – ve skutečnosti automobilka vydělala 8,6 mld. jüanů, tedy více než 22 miliard korun. Tržby společnosti stouply zhruba o čtvrtinu na 183,9 miliardy jüanů.

Podle analytiků dosáhne SAIC silného nárůstu zisku i v celém letošním roce, protože prodej dražších modelů vyráběných v rámci partnerství s VW a GM zůstává silný navzdory zpomalení celkové poptávky po automobilech v Číně.

"Lidé ztratili motivaci kupovat levné místní značky poté, co skončily daňové výhody pro malé automobily. Většina zahraničních automobilek si však vede docela dobře, protože lidé přesunují pozornost k větším a dražším automobilům," uvedl analytik Feng Jung ze společnosti Guodu Securities.

Celkový prodej společnosti SAIC v pololetí stoupl o 13 procent na více než dva miliony vozů. V celém letošním roce hodlá firma prodat čtyři miliony vozů, což představuje nárůst o téměř 12 procent. Na celkovém prodeji SAIC se zhruba 60 procenty podílí společné podniky se zahraničními partnery.

Čína předloni díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu na světě. Loni prodej aut v Číně stoupl zhruba o třetinu na rekordních 13,8 milionu vozů. Letos se však očekává zpomalení růstu čínského trhu kvůli konci vládních opatření na podporu poptávky.

Automobilka SAIC podobně jako někteří její čínští konkurenti doufá, že se po úspěchu na domácím trhu prosadí i globálně. Firma v roce 2007 získala továrnu Longbridge v britském městě Birmingham díky fúzi s menším domácím konkurentem Nanjing Automobile Group. Ten o dva roky dříve převzal aktiva zkrachovalé britské společnosti MG Rover. V loňském roce SAIC koupila téměř procentní podíl v automobilce GM.